CFR Infrastructură pierde 30 % din Finanțarea europeană pentru un proiect
Articol de Alex Lancuzov, 14 Decembrie 2019, 15:27
CFR Infrastructură pierde 30 % din Finanțarea europeană pentru modernizarea liniei Brașov- Sighișoara
Coridorul Brașov- Sighișoara – Simeria singurul din România cu finanțare europeană
Semnarea contractelor pentru loturile Brașov-Apața respectiv Cața –Sighișoara estimată pentru luna februarie
Compania CFR Infrastructură pierde cel puțin 30 % din finanțarea europeană pentru modernizarea liniei de tren dintre Brașov și Sighișoara pentru că, la trei ani de la lansarea licitației încă NU a reușit semnarea contractelor estimate la aprox. 3 miliarde de lei ( 800 milioane de euro)
Este vorba despre două tronsoane feroviare Brașov- Apața și Cața Sighișoara cu o lungime totală de 86 de km. pentru care Comisia Europeană a acceptat o amânare cu doi ani astfel încât să se asigure totuși, aprox. 70 % din finanțarea inițială.
Explică situația pentru RRA, directorul general CFR Infrastructură, Marius Chiper :,, Marius Chiper: Cele trei loturi au fost în procedură de licitaţie lansate undeva în 2016, lotul I şi III şi în 2017, lotul II. Am ajuns în faza de contestaţie, în instanţele noastre. Am făcut un exerciţiu de fazare, am reuşit să asigurăm pentru lotul I şi III o finanţare de 70% din valoarea iniţial contractată, undeva spre 600 milioane de euro.
Reporter: Alex Lancuzov - Acest scenariu ia în calcul posibilitatea ca acel contract cu două loturi să fie semnat la primăvară?
Marius Chiper: Da, pe asta ne bazăm, să finalizăm contestaţiile în instanţă şi să semnăm contractul până în luna februarie 2020.”
Și pentru lotul feroviar dintre Apața și Cața de pe ruta Brașov –Sighișoara Comisia Europeană a acceptat prelungirea termenului de contractare cu doi ani și va asigura 92 % din costul total care este estimat la 2,7 miliarde lei.
Coridorul Brașov- Sighișoara – Curtici este singura magistrală din țară care se modernizează cu finanțare europeană.