CFR: Contract de 100 milioane € pentru refacerea liniei București-Giurgiu
Compania CFR Infrastructură a primit o singură ofertă pentru modernizarea liniei de tren București –Giurgiu, închisă circulației din 2005.
Articol de Alex Lancuzov, 28 Aprilie 2020, 13:01
O singură ofertă depusă pentru refacerea liniei de Tren București-Giurgiu pe care NU se mai circulă din 2005. Linia a fost inaugurată în 1869 ( acum 151 ani), prima din România acelor vremuri.
Compania CFR Infrastructură a primit o singură ofertă pentru modernizarea liniei de tren București –Giurgiu, închisă circulației din 2005 atunci când – în urma unor inundații- s-a prăbușit podul peste Argeș de la Grădiștea.
Contractul pentru redeschiderea liniei de tren și construirea unui nou pod peste Argeș este de aproximativ 100 de milioane de euro (finanțare europeană) iar termenul este de 30 de luni din care 6 proiectare și 24 luni execuție.
Oferta a venit din partea unui antreprenor din Austria care mai desfășoară lucrări majore pe șantierele de autostrăzi și căi ferate.
Este a doua licitație pentru acest contract după ce, la prima, organizată în vara anului trecut, nu s-a prezentat niciun constructor.
În prezent, pentru ruta București –Giurgiu, trenurile circulă deviat, cu ocol mare prin Videle, segmentul București –Giurgiu fiind singurul tronson feroviar neelectrificat de pe coridorul european spre Sofia și Istanbul.
(RS)