CFR anunţă bilete mai scumpe dar călătorii mai scurte
Călătoriile cu trenul sunt mai scumpe de duminică. CFR schimbă categoriile de trenuri şi scumpeşte cu peste 10% preţul biletelor pentru fostele accelerate, actualele Interregio.
10 Decembrie 2011, 16:00
Modificări importante, de duminică, pe calea ferată: bilete mai scumpe, timp de călătorie mai scurt şi denumiri noi pentru garniturile de pasageri.
De duminică trenurile de pasageri din România schimbă buletinele după model european; la vremuri noi, tarife noi.
Noile categorii de trenuri vor fi Intercity, Interregio și Regio.
Interregio şi Regio sunt noile nume pe care le primesc bătrânul personal, accelerat sau rapid.
Trenurile Intercity operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional, cu o viteză medie de minimum 60 kilometri pe oră.
Trenurile Intercity Night circulă noaptea şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane dormit şi/sau cuşetă iar viteza medie minimă este de 55 kilometri pe oră.
Trenuri InterRegio vor opri în principalele gări care asigură conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători şi vor avea o viteză medie de 45 de kilometri pe oră.
Trenurile InterRegio Night vor circula noaptea cu o viteză medie de minim 40 km/oră cu opriri frecvente, în majoritatea oraşelor din parcurs. Ele vor avea vagoane de dormit şi/sau cuşetă.
Trenurile de tipul Regio Express vor funcţiona ca trenuri personale, asigurând transportul pe arii geografice restrânse, cu o viteză de minim 35 kilometri pe oră, iar de regulă nu vor circula în intervalul orar 23:00 - 4:00.
Trenul Regio va circula tot ca un personal, cu opriri în toate staţiile şi haltele și va rula cu viteza de minim 35 km/oră.
Trenurile de navetişti se vor numi Regio urban şi Regio suburban şi vor circula în jurul oraşelor, vor asigura legăturile cu trenurile interregio.
Tarife mai mari la InterRegio, neschimbate la Regio și Intercity
Pentru a vă putea deplasa cu InterRegio va trebui să scoateţi din buzunar cu peste 10% mai mult comparativ cu preţul unui bilet la accelerat. Preţul este de fapt media între costul unei călătorii cu defunctele accelerat şi rapid.
--fb1Pentru Regio, ex-personal, dar şi pentru Intercity, tarifele rămân neschimbate.
Cine îşi cumpără bilet dus-întors de pe internet beneficiază de reduceri deloc de neglijat. După caz, se pot economisi şi câteva zeci de lei.
Călătorii ar trebui să beneficieze şi de o scurtare a timpului pe care îl petrec în tren.
CFR anunţă că durata unui drum pe ruta Bucureşti - Braşov, de pildă, se reduce cu o oră, Bucureşti - Oradea cu două ore, sau Bucureşti - Timişoara cu treizeci de minute. Garniturile ar urma, astfel, să staţioneze mai puţin în gări.
Vestea neplăcută este aceea că o serie de trenuri vor dispărea de pe şine.
Este vorba de foste garnituri personal care fac legătura între localităţi apropiate şi care sunt considerate ineficiente şi nerentabile.
Cei care fac naveta vor trebui aşadar să consulte noul mers şi să aleagă alte trenuri care circulă pe distanţe mai mari.