Cele mai multe școli și-au deschis porțile în „scenariul verde”
Noul an școlar a început în condiții speciale impuse de epidemia de coronavirus.
Articol de Radiojurnal, 14 Septembrie 2020, 13:40
Noul an școlar a început astăzi în condiții speciale impuse de epidemia de coronavirus, dar și cu multe neclarități pentru elevi, părinți și cadre didactice și chiar cu proteste.
Cele mai multe unități de învățământ și-au deschis porțile în scenariul verde, care presupune participarea zilnică, față în față, a tuturor preșcolarilor și elevilor.
Sunt însă și școli în care se aplică scenariu galben, care prevede prezența în clase a elevilor din clasele primare și terminale, și revenirea parțială la școală prin rotație a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, sau scenariul roșu, unde lecțiile vor fi predate numai online.
Între timp, în fața Ministerului Educației are loc un protest organizat de Comunitatea Declic și Consiliul Național al Elevilor, în care se solicită laptopurile și tabletele a promise de autorități.
Rareș Voicu, președintele Consiliului național al Elevilor: Am avut o nouă întâlnire cadru, în cadrul cărei ne-a fost spus din nou că ministerul face tot ceea ce ține de ei pentru a livra aceaste tablete. Nu știm exact dacă au ajuns tabletele sau câte au ajuns. Inițial, știm cu toții că era vorba de acele 250.000, ulterior am aflat că sunt 82.000. În ciuda faptului că această cifră de 233.000 a fost obținută în teritoriu prin inspectoratele școlare, prin aplicarea de chestionare online. Practic, elevi au fost întrebați prin chestionarea online dacă au acces la internet.
În schimb, reprezentanții Ministerului Educației spun că instituția și-a făcut treaba și că responsabil pentru aceste achiziții este Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate.
Jean Badea, consilier al ministrului educației: Pentru această situație, Ministerul Educației nu are absolut nicio vină. Ministerul Educației, din primul moment, a făcut toate demersurile care-i stăteau în atribuții, și anume: a realizat evaluarea necesarului, ulterior a făcut demersuri către Guvernul României pentru a se aloca fondurile necesare, a sprijinit Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate în realizarea documentației și ori de câte ori au fost necesare clarificări din partea operatorilor care erau interesați. Deci, practic, Ministerul Educației și-a făcut treaba. Responsabil pentru achiziție a fost Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate.