Cele mai mari probleme de navigație pe Dunăre, între Zimnicea și Belene
Din cauza îngustării căii de navigaţie, la Zimnicea, la kilometrul 567, navele sunt nevoite să aştepte la rând pentru a traversa zona.
Articol de Laura Stoican, Olt, 13 August 2015, 13:54
Navigaţia fluvială este pusă în dificultate la această oră, după ce nivelul Dunării a scăzut îngrijorător din cauza secetei.
În unele zone au apărut insule de nisip în mijlocul apei, iar meteorologii susţin că ar fi nevoie de patru luni de precipitaţii peste normal, pentru a neutraliza efectele secetei.
Cele mai mari probleme se înregistrează pe segmentul Zimnicea-Belene, zonă aflată sub administrarea autorităţilor bulgare.
Din cauza îngustării căii de navigaţie, la Zimnicea, la kilometrul 567, navele sunt nevoite să aştepte la rând pentru a traversa zona.
Ambarcaţiunile care transportă mărfuri, nu mai pot fi încărcate la capacitatea maximă.
Portul Corabia, din judeţul Olt, este nefuncţional de aproape o săptămână, după ce nivelul fluviului a scăzut la un nivel record.
Autorităţile locale susţin că de peste o lună au cerut ministrului transporturilor măsuri cât mai rapide pentru lucrări de întreţinere şi dragare a şenalului navigabil, astfel încât să poată fi folosit portul comercial din oraş, dar şi din perspectiva deschiderii portului turistic în anul care urmează şi încă aşteptă un răspuns.
Din cauza debitului scăzut al Dunării, sunt probleme şi la lucrările de amenajare a portului turistic din Corabia, proiect derulat cu finanţare europeană.
O barjă care duce la Corabia materiale pentru stabilizarea malurilor este blocată la circa un kilometru de zona în care se lucrează la port, pentru că şenalul navigabil nu a fost întreţinut şi s-a colmatat, formându-se insule de nisip, iar nivelul fluviului este foarte scăzut.
La Corabia, se amenajează un port turistic şi de agrement printr-un proiect cu finanţăre nerambursabilă în valoarea totală de peste 15 milioane de lei.