"Ce e postat, e filat. Ai grijă ce dai din casă!"
Poliţia Română şi Mercury 360 au lansat campania de prevenire a furtului din locuinţe "Catalogul de furturi".
Articol de Florin Lepădatu, 03 Iunie 2020, 15:36
Poliţia Română şi Mercury 360 au lansat campania de prevenire a furtului din locuinţe "Catalogul de furturi", care urmăreşte conştientizarea riscurilor la care utilizatorii de internet se expun atunci când publică pe reţelele de socializare imagini cu obiecte de valoare sau căi de acces în locuinţele lor.
"Proiectul are ca obiectiv prevenirea spargerilor de locuinţe, prin informarea utilizatorilor activi în reţelele de socializare cu privire la consecinţele publicării de informaţii şi imagini care pot oferi ponturi infractorilor.
Pentru a ilustra modul în care operează infractorii, a fost creat un personaj fictiv numit Luis Calificatu care a urmărit zeci de utilizatori de social media, printre care şi opt influenceri, şi le-a transformat pozele personale într-un catalog cu obiecte de vânzare", informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române.
După o serie de reacţii de indignare stârnite pe Instagram, campania a dezvăluit mesajul Poliţiei Române: "Ce e postat, e filat. Ai grijă ce dai din casă!"
Lansarea campaniei va fi urmată de o serie de materiale de informare care ajută utilizatorii să prevină furturile din locuinţe printr-un comportament responsabil în mediul online.