Cât de mare a fost zăpada pe Autostrada Soarelui
În unele zone, zăpada troienită de pe A 2 a ajuns la o înălțime de aproape 2 metri și s-a compactat din cauza gerului, îngreunând astfel intervenția cu freze.
Articol de Alex Lancuzov, 20 Ianuarie 2016, 09:07
Drumarii au avut nevoie de două zile pentru a redeschide circulația pe Autostrada Soarelui între București și Fetești.
În unele zone, zăpada troienită de pe A 2 a ajuns la o înălțime de aproape 2 metri și s-a compactat din cauza gerului, îngreunând astfel intervenția cu freze.
Plugurile nu pot intra într-un strat de zăpadă de peste 50 de cm. și deszăpezirea se realizează cu freze urmate de pluguri.
Primăvara trecută CNADNR a achiziționat cu 20 de milioane de euro aprox. 100 de utilaje moderne pentru deszăpezire iar frezele moderne cumpărate sunt de 3-4 ori mai eficiente față de utilajele de producție sovietică pe care le folosesc autoritățile locale dar și CNADNR.
Cele 100 de utilaje de ultimă generație reprezintă totuși o mică parte din necesar, în prezent numărul de utilaje cu care se acționează pe rețeaua de Autostrăzi și Drumuri Naționale este de aprox. 2800.
De marți seara, toate șoselele principale din zonele afectate de viscol sunt deschise circulației.
Potrivit CNADNR valoarea maximă a contractelor de deszăpezire pe A 2 București –Constanța este de 12 milioane de lei.
Contractele sunt valabile până la 31 martie 2016.
Deși Autostrada este un drum cu rang superior, nu trece prin localități și din acest motiv, în primă instanță, eforturile CNADNR se concentrează asupra șoselelor care tranzitează localitățile pentru siguranța și aprovizionarea oamenilor.