Casa unui cetățean a apărut ”oarecum neașteptat” pe traseul șoselei
Undeva între 10 şi 20 de kilometri de centuri ocolitoare ale oraşelor vor fi gata anul acesta, chiar dacă lucrările durează de ceva timp.
Articol de Alex Lancuzov, 23 August 2018, 08:23
Centurile ocolitoare se construiesc şi mai greu decât autostrăzile.
Undeva între 10 şi 20 de kilometri de centuri ocolitoare ale oraşelor vor fi gata anul acesta, chiar dacă lucrările durează de ceva timp, iar unele termene de finalizare au fost de mult depăşite.
Astfel, Centura Caracal, cu o lungime de 10 kilometri, deschisă în urmă cu trei luni, ar putea rămâne singura inaugurată anul acesta. Ce au promis şi ce au reuşit drumarii, aflăm de la reporterul Radio România Actualităţi, Alexandru Lancuzov.
Doar două proiecte de centuri ocolitoare mai au termene contractuale până la sfârşitul anului, dar inaugurarea lor este incertă.
La varianta municipiului Carei din judeţul Satu Mare se lucrează din 2013, iar noua şosea, cu o lungime de 10 kilometri, are un stadiu fizic de execuţie de aproape 90%.
În schimb, centura oraşului Mihăileşti de pe DN 6 Bucureşti-Alexandria avea termen iniţial de finalizare 2017, dar, după doi ani pe şantier, proiectul este la doar 25%. Întârzierile nu pot fi imputate exclusiv constructorului - recunoaşte purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri, Alin Şerbănescu.
Alin Şerbănescu: Principala problemă este cea a mobilizării. Acest antreprenor care lucrează acolo nu are capacitatea să se mobilizeze, dar acolo a mai avut şi o problemă legată de exproprieri. Practic, drumul tehnologic trece prin casa unui cetăţean cu situaţie care a fost depistată la faţa locului, nu a reieşit din studiile de fezabilitate şi acea locuinţă a apărut oarecum în coridor, să spunem, neaşteptat. Am rezolvat şi această problemă. În acest moment putem spune că din punct de vedere administrativ nu mai sunt blocaje.
Pentru anul viitor au termene de finalizare Centurile Târgu Jiu, Satu Mare şi Tecuci, cu o lungime totală de aproape 50 de kilometri.