Call center naţional la Registrul Auto Român
Avantaje ale noului sistem: încărcare uniformă a reprezentanţelor RAR; acces rapid la operatorul care efectuează programarea; alternativa programării în judeţe limitrofe.
Articol de Alex Lancuzov, 29 Martie 2013, 11:21
Registrul Auto Român a lansat un program pilot prin care programările pentru activitati (eliberarea cărților de identitate ale vehiculelor, ITP și certificarea autenticității) se pot efectua în doar câteva minute la numărul unic de telefon 021 9672.
Sistemul Call Center Naţional este deschis de luni până vineri în intervalul orar 8.00 - 18.00.
Acest sistem are o serie de avantaje: încărcare uniformă a reprezentanţelor RAR; acces rapid la operatorul care efectuează programarea telefonică; alternativa programării în judeţe limitrofe, dacă intervalul de aşteptare este mai mic; timp de reacţie foarte scurt şi acţiuni uniforme în cazurile de creştere temporară a numărului de solicitări de programare.
În prezent pentru a efectua o programare conducătorii auto pot aștepta chiar și o oră în plus dacă se depășește capacitatea de răspuns la o reprezentanță clienții nu pot fi redirecționați către alte centre RAR.
În 2012 au fost aproape 50 de mii de solicitări pentru programare ce nu au putut fi onorate din cauza supraaglomerării unităților RAR ceea ce înseamnă aproximativ 5% din totalul la nivel național.
Call center naţional la RAR. Foto: Alex Lancuzov.
Printre beneficiile noului sistem se numără alternativa programării în județe limitrofe dacă intervalul de așteptare este mai mic.
"E un sistem ce va fi implementat în următoarea perioada; astăzi avem 11 operatori, dorim sa mărim numărul cu încă 20 de operatori. Sperăm ca în cel mai scurt timp va fi apreciat acest serviciu prin reducerea timpilor de aşteptare pentru serviciile prestate de RAR. E un pas spre organizarea tuturor serviciilor de control şi siguranţă a circulaţiei din subordinea ministerului yransporturilor a declarat ministrul de resort, Relu Fenechiu.
La rândul său, directorul RAR, George Adrian Dincă, a precizat că programul funcţionează deja la nivelul Capitalei.
"Programul funcţionează la nivel de Bucureşti. Este în probe şi imediat ce terminăm probele îl putem folosi. În două luni este posibil să îl avem gata", a spus acesta.
Directorul RAR a explicat că, în sistemul vechi de programări, fiecare reprezentanţă avea un număr de telefon fix şi îi răspundea o operatoare, care dădea şi informaţii la ghişeu.
"În momentul acesta, am eliberat-o de această sarcină şi poate programarea să fie făcută mult mai repede, cetăţeanul nu mai sună la un telefon care sună ocupat sau nu-i răspunde nimeni. Va fi preluat de un operator'', a adăugat directorul RAR.