Calitatea serviciilor de internet, reglementată
Furnizorii de internet trebuie să prevadă în contractele încheiate cu utilizatorii finali informaţii privitoare la viteza maximă de transfer a datelor, dar şi cu privire la viteza minim garantată de transfer.
Articol de Paul Poteraşi, 20 Ianuarie 2012, 16:04
Până la data de 20 ianuarie 2012, toţi furnizorii de servicii de acces la internet au obligaţia de a include în contractele încheiate cu utilizatorii finali un set de indicatori de calitate pentru serviciul de acces la internet, se arată pe siteul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.
Primele date cu privire la aceşti parametri vor fi făcute publice pe paginile proprii de internet ale furnizorilor până la data de 25 aprilie 2012 pentru perioada de raportare aferentă trimestrului I.
Furnizorii vor trebuie să prevadă în contracte viteza de transfer a datelor, ceea ce va însemna atât viteza nominală/maximă de transfer a datelor cât şi viteza minim garantată de transfer a datelor.
De asemenea, printre parametri de calitate tehnică se vor mai regăsi întârzierea de transfer, variaţia întârzierii de transfer şi rata pierderii de pachete.
ANCOM va realiza, administra şi pune la dispoziţia publicului, pe pagina de internet proprie, o aplicaţie interactivă care va permite utilizatorilor să măsoare indicatorii de calitate tehnici ai propriului furnizor.
Autoritătea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii va realiza şi va publica trimestrial pe pagina proprie de internet statistici cu privire la aceşti indicatori de calitate, astfel încât utilizatorii să îşi formeze o opinie referitoare la calitatea serviciului oferit de furnizorii de servicii de acces la internet.
Tot în cadrul contractelor încheiate cu utilizatorii finali se vor regăsi parametri de calitate administrativi.
Astfel în contracte se vor menţiona termenul de la care va începe furnizarea accesului la internet exprimat în zile calendaristice, termenul de remediere a deranjamentelor exprimat în ore şi termenul de soluţionare a reclamaţiilor utilizatorilor exprimat în ore.