Calea ferată Otopeni-Gară "va fi gata cu o săptămână înainte de CE 2020"
"Apel matinal" - invitat: Constantin Axinia, directorul general al CFR S.A.
Articol de Radiojurnal, 03 Septembrie 2019, 11:12
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (3 septembrie, ora 8:31) - Realizator: Ieri au început oficial lucrările la legătura feroviară dintre Gara de Nord din București și Aeroportul "Henri Coandă" din Otopeni. Au fost anunțate primele restricții de circulație rutieră în zonă.
Costurile totale ale proiectului se ridică la aproape 400 de milioane de lei. Legătura feroviară între Gara de Nord și Aeroportul din Otopeni este un obiectiv determinant în economia găzduirii meciurilor de fotbal din cadrul Campionatului European de anul viitor.
L-am invitat la "Apel Matinal" de azi pe domnul director general al CFR S.A, Constantin Axinia, pentru câteva lămuriri. Din titlul proiectului înțelegem că soluția aleasă are un traseu diferit față de variantele anunțate neoficial în anii trecuți. Ce caracteristici tehnice, accesibile ascultătorilor, puteți prezenta pentru acest proiect în momentul de față?
Constantin Axinia: Ce vă putem spune este că cu această ocazie vom dubla o linie de cale ferată, care era până acum simplă, între Balotești şi Mogoșoaia, unde viteza va fi ridicată, după care din această cale ferată dublată se va face racordul care va trece drumul național DN1 și va ajunge la aeroport pe o..., cum îi zicem noi, un viaduct situat la aproape patru metri înălțime și va ajunge în parcarea sosiri de la Aeroportul București - Otopeni.
Realizator: La prima vedere, ce probleme deosebite ați identificat în realizarea acestui proiect?
Constantin Axinia: Probleme deosebite nu sunt. Probleme deosebite au fost, în primul rând, în a obține toate avizele și autorizațiile de care avem nevoie pentru începerea construcției şi mulțumim, cu această ocazie, tuturor instituţiilor care ne-au ajutat şi ne-au ajutat, şi am putut să demarăm într-un timp cât mai util, chiar efectiv începerea lucrărilor. Deşi, eu vă spun sincer, au mai fost probleme cu instituțiile statului care au mai cerut avize şi peste avize, dar cu toate acestea am trecut și am reușit să le obținem.
Realizator: Din punct de vedere al organizării interne sau al relației cu toate părțile contractante, totul este în regulă, funcționează în parametrii normali?
Constantin Axinia: Toate obiectivele noastre, pe care le-am bifat într-un program de supraveghere a acestui obiectiv, sunt în parametrii pe care noi ni i-am propus încă de la început. Avem o mică, mică întârziere la construcția propriu-zisă, dar constructorul s-a mobilizat dinainte, în timpul fazei de proiectare, ca să înlaturăm acest timp care s-a scurs până la obţinerea unor avize.
Realizator: Într-o ţară de critici, neîncrederea este aproape autoimpusă. Termenul pentru finalizarea lucrării ne oferă speranțe sau cum povestiți dumneavoastră.
Constantin Axinia: Când vorbesc cu dumneavoastră am ferma convingere că obiectivul va fi realizat cu o săptămână înainte de începerea Campionatului European de Fotbal, pentru ca să facem şi testele necesare de circulaţie.