Calea ferată Constanța – Mangalia a rămas neelectrificată
Trenurile merg încet iar locomotivele diesel nu fac față.
Articol de Alex Lancuzov, 29 Iunie 2020, 05:05
Calea ferată Constanța – Mangalia a rămas neelectrificată. Trenurile merg încet iar locomotivele diesel nu fac față
Electrificarea Căii Ferate dintre Constanța și Mangalia va crește viteza de deplasare a trenurilor și va permite funcționarea instalațiilor de Aer Condiționat la parametrii optimi, a spus la Mangalia, șeful CFR Călători, Dan Costescu, la revizia de la Mangalia unde se verifică Trenurile Soarelui după fiecare cursă.
Linia de tren dintre Constanța și Mangalia care asigură legătura cu stațiunile din Sudul Litoralului este simplă și mai ales neelectrificată, pe cei 43 de km. Trenurile fac aproape o oră și jumătate pentru că locomotiva electrică trebuie schimbată cu una diesel iar la plecare este destul de cald în vagoane. Dan Costescu : ,,Dacă am avea electrificare, am putea amenaja o mulţime de instalaţii suplimentare, cele pentru aerul condiţionat, pentru pregătirea trenului, răcirea, mai precis, a trenului înainte de a pleca în cursă. Locomotivele au şi ele limitele lor, amperajul vagoanelor, dacă este un tren foarte lung, depăşeşte cumva capacitatea de livrare a locomotivei şi atunci nu ajungem exact la parametrii, la temperatura pe care ne-am dori-o. Nu am mai pierde o jumătate de oră pentru că trebuie să înlocuim locomotivele" a mai precizat Costescu.
În cadrul Programului Estival ,,Trenurile Soarelui” 36 de garnituri asigură legătura între București, marile orașe din țară și Litoralul Mării Negre. Trenurile Soarelui ajung în 7 stațiuni de pe litoral : Constanța, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla, Costinești, Neptun și Mangalia iar între București și Constanța distanța de 225 de kilometri se parcurge în fix 2 ore pentru că, până la Medgidia linia permite o viteză maximă de 160 km/h.