Brăila: Tramvaiele circula din nou pe bulevardul Dorobanti
Dupa mai bine de cinci ani, de astazi tramvaiele si-au reluat circulatia pe bulevardul Dorobanti din Braila, cel care traversează orasul.
Articol de Gina Bahor, Brăila, 17 Decembrie 2018, 11:46
Dupa mai bine de cinci ani, de astazi tramvaiele si-au reluat circulatia pe bulevardul Dorobanti din Braila, cel care taie orasul si face legatura intre principalele trasee pana la iesire din municipiu, cu acces la maxi -taxi ce pot conduce calatorii la Galati.
Circulatia tramvaielor a fost intrerupta cu mici pauze din anul 2013 din cauza litigiului şi neînţelegerilor dintre Primărie şi constructor. Primarul Brailei Marian Dragomir a asigurat brailenii că proiectul Bulevardul Dorobanților a fost finalizat fără ca Municipiul Brăila să trebuiască să restituie vreo sumă către Uniunea Europeană, si nu se vor mai impune penalități.Dragomir a mai spus că Primăria a depus deja un proiect pe fonduri europene pentru a achiziționa 10 tramvaie noi, care vor circula și pe Bulevardul Dorobanților.
Lucrările la acest proiect de infrastructură locală ai inceput in primăvara lui 2011 iar în 2013, lucrările de la suprafaţa bulevardului Dorobanţilor erau gata: atât infrastructura - conductele de apă, gaze, canalizare - cât şi carosabilul, liniile de tramvai şi trotuarele fiind funcţionale. Singurele lucrări care mai erau de executat pe bulevard erau doar de consolidarea vechiului canal colector, aflat în subteran, la circa 10 metri adâncime si vechi de peste o suta de ani.
Povestea investiţiei de 100 milioane lei, fără TVA, finanţată 80% din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Regional, cu scopul modernizării celui mai mare bulevard din oraşul Brăila, a început în vara lui 2009, când reprezentanţii Ministerului Dezvoltării şi ai Primăriei Brăila au semnat contractul de finanţare.
Valoarea totală a proiectului a fost de 29,6 milioane euro, la cursul de atunci,din care 24,8 milioane euro a reprezentat valoarea eligibilă a proiectului. Din totalul eligibil, 19,9 milioane euro au venit de la comunitatea europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Licitaţia a fost lansată în 2009, iar contestaţiile ce au urmat au fost soluţionate în instanţă. Mai precis, în decembrie 2010, Curtea de Apel Galaţi a tranşat litigiile în sensul atribuirii contractului de lucrări către asocierea de firme “Tancrad”, “Euro Construct”, “Max Boegl” şi “Swietelsky Baugesellschaft”, preţul oferit fiind de 99,9 milioane lei, fără TVA, faţă de 100,27 milioane lei, fără TVA, preţul estimat al contractului.