Bilete CFR mai scumpe și durata călătoriei mai mare
Biletele CFR sunt mai scumpe de ieri, dar și durata călătoriei lor este mai mare pe multe rute importante din cauza infrastructurii feroviare cu probleme.
Articol de Mihai Bădescu, 02 Iulie 2022, 09:15
Realizator: Cristian Bâcâin - Biletele CFR sunt mai scumpe de ieri, dar și durata călătoriei lor este mai mare pe multe rute importante din cauza infrastructurii feroviare cu probleme. Una dintre liniile cu cei mai mari timp de deplasare și cu cele mai grave probleme de infrastructură este Magistrala 900, București-Timișoara. Între cele două orașe trenul a ajuns să parcurgă 10 ore pe o distanță de 533 de km. Cu aproape un secol în urmă viteza minimă pe calea ferată din România era de 70 de km pe oră, iar cea maximă de 110 km pe oră. Pasagerii spun că o călătorie cu trenul la devenit o mare problemă.
Reporter: Mihai Bădescu - 10 ore pentru 533 de km - atât fac trenurile de călători care parcurg distanța dintre București și Timișoara, dacă ținem cont de noul orar de vară al mersului trenurilor. Vorbim de o medie de numai 53 de km pe oră, în condițiile în care în anii '30 cele mai rapide trenuri românești ajungeau la o viteză care depășea 100 de km pe oră. Magistrala București-Timișoara este una dintre cele mai problematice, pentru că pe sectorul Balota-Caransebeș nu s-au mai făcut investiții serioase de zeci de ani, ci doar cârpeli, care au eșuat lamentabil. De aici, și numeroasele accidente feroviare de pe Dealul Balota din ultimii ani.
Realizator: CFR Călători face revizii suplimentare la locomotive și vagoane pentru verificarea instalațiilor electrice și de climatizare. Măsura a fost dispusă după ce săptămâna aceasta au fost înregistrate două incendii la locomotivele companiei.
Purtătorul de cuvânt al CFR Călători, Adrian Vlaicu:
Adrian Vlaicu: Sunt niște cazuri punctuale, într-adevăr sunt, poate, mai dese în perioada de vară, cauzele le vom afla după finalizarea cercetărilor. Noi, cei de la CFR Călători, în urma celor două incidente am luat măsura reviziei suplimentare în depouri a întregului parc de locomotive și de vagoane și să eliminăm orice risc cât ar fi de mic pentru apariția unor asemenea degajări de fum și chiar începuturi de incendii.