Bacalaureatul "va conţine probe transdisciplinare"
Ministrul educaţiei Daniel Funeriu a declarat că bacalaureatul din 2011 se va organiza la fel cu cel din 2010, dar începând cu 2013 examenul va conţine şi probe transdisciplinare.
05 Ianuarie 2011, 16:30
Într-un interviu la Radio România Actualităţi, Daniel Funeriu a subliniat că vor urma opt luni în care ministerul trebuie să dea acte de legislaţie secundară, hotărâri de guvern, ordine de ministru şi metodologii, care vor face posibilă aplicarea noii legi.
Acesta a anunţat, totodată, că definitivarea noii programe şcolare reprezintă în acest moment prioritatea ministerului educaţiei.
Întrebat când vor fi aplicate noile prevederi privind modul de admitere la liceu, ministrul a precizat că primii vor fi elevii care intră în clasa a cincea în anul şcolar 2011 – 2012.
“Măsura introducerii noului mod de admitere la liceu, prevăzută de această lege, va fi aplicată generaţiei care intră în clasa a cincea, în anul şcolar 2011-2012. Motivul este foarte simplu.
"Nu poţi să ceri, nu poţi să evaluezi un elev într-un sistem în care el nu a învăţat. Nu poţi să evaluezi un elev pe alte baze decât cele pe care el le-a învăţat” a declarat Daniel Funeriu.
De asemenea referitor la bacalaureatul din 2011 ministrul educaţiei a declarat că se va organiza identic cu cel din 2010, iar noul tip de bacalaureat va fi dat de elevii care vor intra în clasa a noua în anul şcolar 2012 - 2013.
Un alt element important, potrivit lui Daniel Funeriu, este că bacalaureatul va conţine şi probe transdisciplinare.
"Dacă ne gândim, niciodată în viaţa de zi cu zi, când trebuie să rezolvaţi o problemă, nu vă puneţi problema dacă aţi învăţat soluţia acelei probleme la matematică, fizică, chimie, ştiinţe naturale sau altundeva. Operăm într-o lume din ce în ce mai complexă şi una dintre principalele competenţe pe care trebuie să le aibă un elev este să aibă această flexibilitate în gândire de a îmbina cunoştinţe diverse" a declarat ministrul Funeriu.
Ministrul educaţiei a mai precizat că pentru a nu avea două şcoli foarte apropiate una de alta, din punct de vedere geografic, "vor fi posibile forme de asociere a acestor şcoli care să pună în comun resursele pe care le au".
Astfel o sală de sport ar putea fi folosită de mai multe şcoli în baza unui protocol de înţelegere.
Puteţi citi în întregime interviul cu ministrul educaţiei Daniel Funeriu aici.