Autostrăzile pe care le dorim finanţate prin PNRR
Autostrăzile pe care le dorim finanţate prin PNRR.
Articol de Petruţ Hîrţescu, 26 Aprilie 2021, 19:12
România propune la finanţare prin PNRR – Planul Naţional pentru Relansare şi rezilienţă întreaga Autostrada A 7 Ploieşti – Paşcani ( Autostrada Moldovei), două secţiuni ale Autostrăzii A 8 – Autostrada Unirii, singurul tronson de autostrada care încă nu este construit între Sibiu şi Nădlac 2 şi mai multe loturi în şantier deja de pe Autostrada Transilvania.
Anunţul a fost făcut astăzi, la Bruxelles de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă după o întâlnire cu vicepreşedinta CE, Margrethe Vestager, comisar european ,,pentru o Europă pregătită pentru era digitală” şi Adina Vălean, comisar European pentru Transporturi.
Practic, sunt propuse la finanţare prin PNRR, toate cele patru secţiuni ale Autostrăzii A 7 Ploieşti –Buzău- Paşcani, tronsonele Târgu Mureş – Miercurea Nirajului respectiv Leghin – Paşcani de pe A 8 – Autostrada ,,Unirii”, tronsonul de 13 kilometri dintre Holdea şi Margina pe A 1 Sibiu – Nădlac 2 precum şi cei 42 de kilometri dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului pe A 3 – Transilvania.
Printre condiţiile obligatorii pentru finanţare prin PNRR, se numără contractarea lucrărilor cel mai târziu la sfârşitul anului viitor şi finalizarea execuţiei până în august 2026, ne-a informat redactorul RRA, Alexandru Lancuzov.