Autostradă urbană sau bulevard pe A 3 între centură și București ?
Ce probleme are tronsonul de autostradă urbană de pe A 3 București-Ploiești.
Articol de Alex Lancuzov, 22 Septembrie 2016, 14:09
Autostradă urbană sau bulevard pe A 3 între centură și București ?
Ce probleme are tronsonul de autostradă urbană de pe A 3 București-Ploiești
Compania de Drumuri vrea să dea în circulație trei kilometri de autostradă între orașul Voluntari și Centura București dar autoritățile locale -PMB și Primăria Voluntari- nu au pregătit descărcările de pe Autostrada A3 București Ploiești.
Sunt aproape 10 ani de la debutul proiectului pentru construcția autostrăzii A 3 București-Ploiești însă pe cel mai important tronson al drumului de mare viteză lucrările de-abia au început. În proiectul inițial, de acum 30 de ani,
Autostrada pornea de lângă Mogoșoaia dar până la urmă șefii din transporturi au decis să mute intrarea pe Autostradă pe șoseaua Petricani din sect. 2 o arteră pe care oricum se circulă bară la bară.
Constructorul care a câștigat contractul pentru realizarea segmentului de 3, 5 km. între Șoseaua Petricani și strada Popasului din Voluntari asfaltează acum aprox. 500 de metri pentru legătura cu tronsonul spre Ștefănești, care este aproape finalizat dar se termină în câmp în zona străzii Popasului. Practic la sfârșitul anului vom avea peste trei kilometri de autostradă dar care se termină pe strada Popasului, o arteră cu o singură bandă pe sens care aduce traficul în șoseaua Andronache explică directorul CNADNR Cătălin Homor : ,,Din punct de vedere tehnic se poate, adică lucrările pot fi finaliate până la sfârșitul anului dar evaluăm acum ce înseamnă asta pentru siguranța circulației să descărcăm traficul acolo, să nu apară ambuteiaje artificiale doar pentru a deschide trei kilometri. Nu pot să apreciez pregătirile Primăriei București. Se știe foarte bine ce trafic se va descărca în autostradă ...informațiile sunt cunoscute și trebuie gestionate ca atare”, a atras atenția șeful CNADNR
Și mai complicată este situația tronsonului din București de la șoseaua Petricani până la strada Gherghiței unde autostrada cu limită de viteză 100 km/h va trece peste linia de Cale Ferată spre Constanța. Aici lucrările încep în curând dar din nou pregătirile Primăriei pentru preluarea circulației de pe Autostradă au rămas doar pe hârtie spune inginerul Gheorghe Buruiană din partea consultantului : ,,Această arteră rutieră nouă nu poate fi încadrată nici ca bulevard nici ca autostradă. Pentru a fi considerată bulevard ar trebui să aibă toate dotările necesare și anume trotuare, piste de bicicliști și în special străzi colectoare care să preia traficul local. Este pe teritoriul municipiului București și primăria trebuia să desfășoare deja aceste lucrări."
Termenul de finalizare pentru Autostrada urbană cu șase benzi și lungime de aproape 4 kilometri este noiembrie 2017.