Autostrada Arad - Timişoara a fost inaugurată
Încă 32 de kilometri de autostradă au fost daţi sâmbătă în folosinţă, fiind inaugurat tronsonul ce leagă Aradul de Timişoara.
Articol de Răzvan Stancu, 17 Decembrie 2011, 15:56
Sâmbătă a fost inaugurat tronsonul de autostradă cu o lungime de 32 de kilometri ce leagă oraşele Arad şi Timişoara.
Autostrada va lega România de Europa Occidentală, iar porţiunea din vest a coridorului IV paneuropean va face legătura între Sibiu - Lugoj - Timişoara - Arad - Nădlac, spre Ungaria.
Costul final estimat al autostrăzii Timişoara - Arad este de aproximativ 200 de milioane de euro şi va fi finanţată de Banca Europeană de Investiţii. Contribuţia guvernului României este de 70 milioane de euro.
Pe traseul din Timiş al autostrăzii sunt prevăzute 11 poduri, 14 pasaje, un acces la Centrul de Întreţinere şi Coordonare şi un nod rutier.
Lucrările la autostrada Timişoara - Arad au început în vara anului 2009.
Tot sâmbătă a fost inaugurată şoseaua de centură a municipiului Arad în regim de autostradă, parte din coridorul IV Pan-european.
Au devenit funcţionale două din cele patru benzi, în timp ce închiderea şantierului va avea loc în primăvara lui 2012.
Potrivit reprezentanţilor prefecturii Arad, pe cei 12 kilometri se va circula în regim de drum naţional până în primăvara anului viitor, când la finalizarea întregului proiect vor fi deschise toate cele patru benzi.
Harta autostrăzilor din România, luna decembrie 2011. Click pe poză pentru mărire.
O porţiune de 21 de kilometri din tronsonul Medgidia - Constanţa al autostrăzii A2, a fost dată în folosinţă la 30 iulie 2011.
Autostrada A1 face parte din coridorul IV european de transport, în prezent fiind funcţionale segmentele care leagă Bucureştiul de Piteşti şi un altul de aproximativ 17 km care ocoleşte oraşul Sibiu pe la nord.
La finalul lucrărilor, autostrada urmează să lege Bucureștiul de Pitești, Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac, făcând legătura cu autostrăzile din Ungaria.
Harta autostrăzilor din România, luna octombrie 2011. Click pe poză pentru mărire.
Autostrada A2 face legătura între Bucureşti şi Constanţa distanţa totală fiind de aproape 197 de kilometri.
Până în prezent sunt date în folosinţă tronsoanele Bucureşti - Cernavodă şi Medgidia – Constanţa.
La finalul anului anterior, premierul Emil Boc a inaugurat încă zece kilometri din Autostrada Transilvania, porţiunea cuprinsă între Turda şi Câmpia Turzii.
Lungimea totală a autostrăzii Transilvania este de 415 km, din care doar 52 de kilometri sunt daţi în folosinţă.
Harta autostrăzilor din România până în luna aprilie 2011. Click pe poză pentru mărire.
România, se menţine pe ultimul loc la nivelul UE în privinţa autostrăzilor
Potrivit datelor Institutului European de Statistică, Eurostat, România ocupă ultimul loc la nivelul Uniunii Europene în ceea ce priveşte numărul kilometrilor de autostradă la mia de kilometrii pătraţi.
Astfel, România are un kilometru de autostradă la mia de kilometri pătraţi.
Ţara noastră este urmată în acest top de către Estonia, Finlanda şi Polonia, însă acestea au doi kilometri de autostradă la mia de kilometri pătraţi.
Bulgaria, Suedia, Lituania, Irlanda, Slovacia şi Republica Cehă au sub 10 kilometri de autostradă la mia de kilometri pătraţi.
Cele mai dense reţele de autostrăzi din Europa se găsesc în Olanda, Belgia, vestul Germaniei şi în Marea Britanie.
În ceea ce priveşte statistica la nivel naţional, Olanda are cea mai densă reţea de autostrăzi, 77 km/1 000 km2, fiind urmată de Belgia (58 km/1 000 km2), şi Luxemburg (57 km/1 000 km2).
La o distanţă ceva mai mare se află Germania, Slovenia, Cipru şi Spania cu câte 35 de kilometri de autostradă la mia de kilometri pătraţi.
--fb1 --fb2