Autorităţile statului blochează construcţia autostrăzilor, susţin ONG-urile
Organizaţiile societăţii civile susţin că exproprierile întârziate, blocajele financiare sau lipsa autorizaţiilor riscă să reducă semnificativ kilometrii de autostradă
26 Mai 2017, 16:38
Principalele probleme de pe şantierele autostrăzilor din ţară sunt cauzate de autorităţile statului implicate în derularea proiectelor, şi nu de slaba mobilizare a constructorilor, susţin organizaţiile societăţii civile care monitorizează aceste mari lucrări.
Exproprierile întârziate, blocajele financiare sau lipsa autorizaţiilor de construire riscă să reducă semnificativ numărul kilometrilor de autostradă deschişi până la sfârşitul anului, atrage atenţia directorul Asociaţiei Pro Infrastructură, Ionuţ Ciurea:
"Doar lotul III Sebeş-Turda este aproape complet deblocat şi are foarte mari şanse să fie gata, anul acesta. Celelalte două loturi, mai precis lotul IV Sebeş-Turda şi lotul III Lugoj-Deva, au în continuare probleme birocratice foarte, foarte importante, care nu ţin în nciiun caz de constructori.
Mingea, aici, este în continuare la autorităţi. Scenariul pesimist este 0 km. Scenariul optimist arată ceva mai bine, avem un maxim de 50 de km noi de autostradă, dacă se rezolvă probleme birocratice."
Ieri, premierul Sorin Grindeanu a criticat slaba mobilizare a constructorilor care lucrează pe şantierele drumurilor din România şi a atras atenţia că se poate ajunge la rezilierea contractelor, dacă termenele de execuţie nu vor fi respectate.
De la începutul anului au fost daţi în folosinţă 15 kilometri de drum rapid pe Autostrada 1 Lugoj - Deva şi contractual ar mai rămâne 75 de kilometri cu termene de încheiere anul acesta.