Autobuze electrice, testate de azi în București
Primul autobuz electric, produs în Cehia, va fi testat începând de luni pe străzile din Capitală.
16 Martie 2015, 15:07
Primul autobuz electric din Bucureşti a intrat, de astăzi, în teste, iar locuitorii capitalei vor putea călători cu el, gratuit, timp de două săptămâni.
Timp de două săptămâni bucureștenii vor putea merge gratuit pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piața Operei iar bucureștenii nu vor fi nevoiți să achite călătoria.
Luna următoare RATB va testa alte două autobuze electrice produse în China și se află în tratative ciu încă un producător din Asia.
Reprezentanții municipalității și ai RATB spun că autobuzul costă de două ori mai mult decât cel pe motorină însă costurile de mentenanță ar putea fi mai mici.
Testele au în vedere autonomia autobuzelor electrice în condițiile în care traficul din București este mai aglomerat decât în capitalele unde s-au introdus asemenea mașini. --fb1
O altă problemă o reprezintă autonomia acumulatorului atât în perioada iernii cât și în perioada verii când se folosesc instalațiile de încălzire respectiv aerul condiționat.
Până în prezent Regia nu are niciun fel de studiu privind costurile de mentenanță ale noilor autobuze electrice.
"Practic este un program pilot și vom testa atât capacitățile tehnice ale autobuzului cât și gradul de satisfacție al călătorilor. În momentul de față facem calcule comparative și cu celelalte autobuze care urmează să vină în teste, nu avem deocamdată niște sume exacte. Referitor la prețul de achiziție, sigur este un pic mai ridicat pleacă de la 350-400 de mii de euro în funcție de dotări și numărul de autobuze care urma să fie în viitor achiziționate", a declarat Vincențiu Antonescu, director general RATB.
Foto: Autobuz electric produs în Cehia. Sursa: Atena Teognoste.
Ion Dedu, șeful direcției de Transporturi din Primăria Capitalei a declarat că acest tip de autovehicule sunt finanțabile din fonduri europene.
"În momentul când vom estima toate riscurile privind utilizarea unor asemenea autobuze, vom întocmi documentația necesară pentru a fi aprobată de Consiliul General al Municipiului București în vederea obținerii de finanțări europene, a spus șeful direcției de Transporturi din Primăria Capitalei".
Ion Dedu ne-a mai precizat că "în momentul de față există astfel de autobuze care funcționează în regim normal în Londra și pe unele aeroporturi din europa.
"Fiecare oraș are specificul lui în ceea ce privește traficul, în ceea ce privește consumurile pe care le înregistrează un asemenea vehicul în trafic și atunci trebuie să vedem ce se întîmplă în București.
"Pentru că riscul major pentru un astfel de autobuz este ca el să nu facă față liniei pe care este repartizat, adică să rămână fără alimentare pe stradă sau să fie nevoit să se retragă în depou înainte de a-și termina programul".
În afară de autobuzul electric produs în Cehia, RATB va testa luna viitoare alte 2 autobuze produse în China, fiind în tratative și cu un alt producător din Asia.
Primăria Capitalei vrea să reînființeze liniile de troleibuz pe axa Nord-Sud
Șeful Direcției de Transporturi din Primărica Capitalei a mai declarat că municipalitatea intenționează să reînființeze liniile de troleibuz pe axa Nord-Sud a orașului însă pentru început se va urmări achiziționarea de noi troleibuze pentru înlocuirea parcului existent.