Au început lucrările de modernizare pe centura Bucureşti Sud
De puţin timp au început lucrările de modernizare pe centura de Sud a Bucureştilor iar circulaţia se desfăşoară cu mare dificultate pe sensul de mers spre intersecţia cu DN 4 Bucureşti –Olteniţa.
Articol de Alex Lancuzov, 16 Mai 2012, 08:50
Autostrada Bucureşti Sud, se dovedeşte o nouă promisiune uitată a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
În februarie 2012, Ministerul Transporturilor anunţa că tronsonul de Autostradă Bucureşti Sud (48 km.), va fi licitat şi construit printr-un parteneriat–public privat iar lucrările ar putea începe chiar la sfârşitul acestui an.
Noua centură din Sudul Bucureştiului estimată la 900 mil. Euro, urma să fie atribuită la pachet cu un contract pentru întreţinerea şi operarea Autostrăzilor A 1 Bucureşti –Piteşti şi A 2 Bucureşti –Constanţa dar până în prezent CNADNR nu a publicat anunţurile de intenţie.
În aceste condiţii şi cu un trafic mult mai intens pe care îl va aduce deschiderea Autostrăzii A 3 Bucureşti –Ploieşti, modernizarea actualei centuri de Sud, între A1 şi A2, a devenit o prioritate pentru infrastructura românească.
De puţin timp au început lucrările de modernizare pe centura de Sud a Bucureştilor, primul şantier a fost deschis pe tronsonul Jilava – Popeşti Leordeni iar circulaţia se desfăşoară cu mare dificultate pe sensul de mers spre intersecţia cu DN 4 Bucureşti –Olteniţa.
Pe o lungime de 4-5 km au fost turnate mai multe straturi de asfalt, pe lateral, lângă linia de cale ferată din zona Berceni se consolidează drumul şi se pregăteşte terenul pentru lărgirea carosabilului.
În zonele cu lucrări viteza a fost restricţionată la 40 km/h. însă această viteză oricum nu poate fi atinsă pentru că la principalele intersecţii fără pasaje supraterane, centura are cedează trecere şi se merge "bară la bară".
Viteza restricţionată pe tronsoanele cu lucrări în lungime de 7 km. Foto: Alex Lancuzov
Lucrările de extindere la 4 benzi ar trebui să dureze 365 zile conform panourilor de informare amplasate de către CNADNR pe centură dar aceleaşi panouri nu dau date concrete şi despre data de începere a lucrării şi mai ales de finalizare.
Şoferii de tiruri şi camioane pierd zeci de minute şi pentru a trece de intersecţiile fără pasaje de la Cernica, sau Domneşti iar din cauza deselor opriri s-au format şleauri adânci care modifică direcţia autovehiculelor.
Cât priveşte lucrările de lărgire a centurii Bucureşti Nord (capetele de la Chitila A1 - DN 7 şi Voluntari DN 2 –Autostrada Soarelui cca. 20 km.) acestea încă nu au început deşi contractele în valoare de 76 mil. E. au fost semnate încă din toamna anului trecut.
Singurul segment unde Centura Capitalei arată ca un adevărat drum expres este între Chitila şi Voluntari - 19 km. unde se circulă pe 4 benzi cu separatoare de sens şi mai ales pasaje supraterane la intersecţiile de la Otopeni, Tunari şi Ştefăneşti.
Accesul pe Autostrada Bucureşti -Ploieşti (cu 6 benzi pe primul tronson) va fi permis din zona Ştefăneşti printr-un sens giratoriu de mari dimensiuni cu bandă dedicată pentru cei care vin dinspre Autostrada Soarelui însă la intrarea pe centură se pot forma ambuteiaje din cauza efectului de pâlnie la trecerea de pe trei pe două benzi.