ASF: "Ghid pentru consumatori" în cazul Astra
Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat astăzi, pe site-ul său, un scurt "Ghid pentru consumatori" aplicat cazului companiei de asigurări Astra.
Articol de Daniel Neguţ, 01 Septembrie 2015, 18:49
ASF a publicat astăzi, pe site-ul său, un scurt "Ghid pentru consumatori" aplicat cazului companiei de asigurări Astra.
Ghidul conţine răspunsuri la cele mai frecvente întrebări privind situaţia asiguraţilor care au poliţe la această societate, pentru care s-a cerut falimentul.
Într-un interviu realizat de Daniel Neguţ, directorul Direcţiei de Protecţie a Consumatorilor din cadrul ASF, Călin Rangu, spune că există pârghiile necesare pentru ca niciun asigurat să nu fie păgubit.
Călin Rangu: A fost creat fondul de garantare al asiguraţilor, prin lege specială, care va prelua toate solicitările asiguraţilor care au daune sau au pretenţii de compensare.
Reporter: Mai sunt valabile contractele de asigurare încheiate cu ASTRA?
Călin Rangu: Toate contractele sunt valabile până la momentul denunţării. Deci ele sunt în executare. Când apare un risc trecut în contract, fiecare să se poată adresa către Fondul de garantare al asigurărilor, pentru recuperarea banilor aferenţi acoperirii pagubei respective.
Reporter: Aţi menţionat posibilitatea denunţării. Ce înseamnă denunţarea contractului de asigurare?
Călin Rangu: Denunţarea înseamnă renunţarea la contractul existent şi probabil mutarea către o altă societate de asigurări pentru a continua acoperirea riscului.
Săptămâna trecută, Autoritatea de Supraveghere Financiară a retras autorizaţia de funcţionare şi a cerut deschiderea procedurii de faliment pentru Societatea de Asigurare - Reasigurare ASTRA, după ce a constatat starea de insolvenţă a acesteia.