Aproape opt mii de noi posturi în învățământ
Posturile sunt dedicate profesorilor care ar urma să predea la cele peste 2.500 de noi clase formate în şcoli, dar şi pentru profesorii de sprijin pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale.
Articol de Felicia Mocanu, 11 Septembrie 2024, 14:30
Numărul posturilor din învăţământ pentru acest an şcolar a fost majorat cu aproape opt mii, ca răspuns la nevoia introducerii în sistem a profesorilor intineranţi şi de sprijin.
Se va asigura astfel dreptul la educaţie şi integrare a unui număr tot mai mare de copii cu cerinţe speciale. Este vorba despre cadre didactice care au studii superioare în domeniul psiho-pedagogic.
Posturile sunt dedicate profesorilor care ar urma să predea la cele peste 2.500 de noi clase formate în şcoli, dar şi pentru profesorii de sprijin pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale, care au fost transferaţi de la învăţământul special la învăţământul de masă. O altă parte din aceste posturi este alocată meditatorilor şcolari, care vor interveni în zonele cu abandon şcolar ridicat.
Marius Nistor, preşedinte al Federaţiei Sindicatelor din Educaţie "Spiru Haret": Vorbim aici în primul şi în primul rând de posturi didactice de predare, cu o componentă foarte importantă legată de profesorii itineranţi, pentru că de atâta vreme vorbim de integrarea copiilor cu CES în învăţământul de masă, automat cadrele didactice au nevoie de profesorii de sprijin care să îi ajute în situaţia în care există copii cu CES în învăţământul preuniversitar, în învăţământul de masă. Guvernul a aprobat 7.800 de posturi. Ele vor fi distribuite în teritoriu, iar în situaţia în care numărul nu va fi suficient, vor trebui făcute noi angajări.
Noile posturi ar urma să se înfiinţeze după concursul de angajare. Până la desfăşurarea acestuia în acest an şcolar, posturile ar urma să fie ocupate prin detaşări, însă profesorii care le vor ocupa trebuie să fie absolvenţi de studii superioare în domeniul psiho-pedagogic.
Marius Nistor: Nu poţi aduce absolut orice persoană să vină să ocupe un astfel de post, dar ceea ce este cert este că în momentul de faţă profesorii de la clasele din învăţământul preuniversitar care au trei copii cu CES, dacă nu chiar şi mai mulţi copii cu CES, au nevoie de susţinere din partea unui personal calificat, cu studii făcute în psiho-pedagogia învăţământului special.
Numărul de ore şi disciplinele de învăţământ la care vor participa profesorii itineranţi şi de sprijin vor fi stabilite de comun acord cu profesorii de la clasă.