Aproape 1.400 de agenţii de turism au rămas fără licenţă
1.400 de agenţii de turism au rămas fără licenţă pentru că nu au putut prezenta poliţa de asigurare în cazul insolvenţei sau falimentului.
Articol de Radiojurnal, 06 Octombrie 2016, 20:25
Aproape 1.400 de agenţii de turism au rămas fără licenţă, pentru că nu au putut prezenta poliţa de asigurare în cazul insolvenţei sau falimentului.
O directivă europeană valabilă din anul 2001 reglementează ca obligatoriu acest document, din nevoia de-a asigura, în fond, banii consumatorilor.
Subiectul s-a aflat şi în atenţia emisiunii "Probleme la zi" de astăzi de la RRA, când purtătorul de cuvânt de la ANAF, Marius Popescu, a insistat asupra necesităţii obţinerii unei poliţe de asigurare în caz de insolvenţă sau faliment.
Marius Popescu: "A devenit obligatoriu deţinerea poliţei de asigrare de ceva timp încoace. Ce-i drept, agenţiile de turism, o parte din ele, nu au încheiat poliţa respectivă şi se aşteptau să nu fie prinşi, spuneau că totul este în regulă, însă din dorinţa de a crea o piaţă competitivă Autoritatea Naţională pentru Turism a decis obligativitatea acestei poliţie de asigurare, pentru că nu este normal ca o agenţie de turism să deţină o poliţă de asigurare faţă de faliment, sau faţă de situaţia insolvenţei, iar o altă agenţie de turism să vândă la fel de mult pachete turistice şi să nu deţină această poliţă".
În aceeaşi emisiune, prim-vicepreşedintele ANAT, Adrian Voicu a reamintit că lista agenţiilor de turism cu toate actele la zi este disponibilă pe site-ul instituţiei.