Apel al purtătorului de cuvânt al STS, Cătălin Chirica
Cele mai multe dintre acestea nu reprezentau urgenţe reale - a precizat pentru postul nostru de radio purtătorul de cuvânt al STS.
Articol de Radiojurnal, 31 Martie 2020, 13:33
Odată cu primele măsuri luate pentru prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor cu noul coronavirus și până în prezent operatorii STS au primit peste 26.000 de apeluri pe acest subiect la numărul de urgență 112.
Cele mai multe dintre acestea nu reprezentau urgenţe reale - a precizat pentru postul nostru de radio purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirica:
Cătălin Chirica: În situația în care se primește un apel referitor la COVID-19 adaptat la fiecare situație prezentată de persoana care suna la 112. Spre exemplu, apelurile prin care cetățenii raportează simptome specifice sunt direcționate către agențiile cu competențe medicale, iar cele privind persoanele care nu respectă regimul de autoizolare sau de carantină stabilit de autorități sunt direcționate către poliție. Statistic vorbind, în această perioadă sună la 112 aproximativ 1.000 de persoane pe zi. În cele mai multe cazuri, cetățenii au sunat la acest număr unic de urgență pentru a afla informații despre coronavirus fără a avea urgențe reale. Spre exemplu, cele mai multe apeluri s-au înregistrat în data de 19 martie, când operatorii STS au preluat 1.604 apeluri. Pe această cale, dorim să le reamintim celor care ne ascultă să apeleze responsabile Serviciul de Urgență. Să sune la 112 doar când au o urgență, iar pentru informare să folosească linia telverde la numărul de telefon 0.800.800.358.
(RS)