ANRE va publica punctajul furnizorilor de gaze sau energie electrică
Începând cu 1 ianuarie 2022, pe lângă comparatorul de prețuri, ANRE va publica trimestrial și punctajul obținut de fiecare furnizor pentru calitatea serviciilor sale.
Articol de Bogdan Isopescu, 05 Iulie 2021, 13:32
Autoritatea Națională de Reglementare în Energie vine cu elemente suplimentare în ajutorul consumatorilor care vor să-și aleagă un furnizor de gaze sau de energie electrică și să semneze un contract cu respectivul operator.
Începând cu 1 ianuarie 2022, pe lângă comparatorul de prețuri de pe site-ul instituției, ANRE va publica trimestrial și punctajul obținut de fiecare furnizor pentru calitatea serviciilor sale.
ANRE a aprobat ordinul privind standardul de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice și a gazelor naturale și a stabilit 11 indicatori de calitate pentru activitatea de furnizare.
Majoritatea se referă la timpul de răspuns la solicitările clienților, spre exemplu timpul de răspuns la o solicitare de transmitere a unei oferte de furnizare pentru încheierea unui contract de furnizare sau pentru modificări la contract, timpul de răspuns la o solicitare referitoare la o factură emisă sau la sesizarea referitoare la întreruperea furnizării la locul de consum.
Standardele de performanță includ indicatori referitor la timpul de preluare a unui apel telefonic efectuat prin serviciul de telefonie al operatorului, acel call-center. Gradul de respectare al tuturor acestor indicatori de performanță se va traduce printr-un punctaj acordat operatorilor de la 1 la 5, unde 5 este punctajul pentru respectarea tuturor standardelor.
"Începând de anul viitor o să fie publicat în comparatorul de oferte, de exemplu, în dreptul fiecărui furnizor ratingul lui, şi la gaze şi la energia electrică", a declarat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte ANRE.
Pentru nerespectarea nivelului garantat al calității activității de furnizare ANRE a stabilit ca operatorii să achite automat din proprie inițiativă compensații în valoare de 100 de lei tuturor clienților finali prin intermediul facturilor sau prin plată directă.
La aceste compensații se adaugă 50 de lei pentru fiecare zi de întârziere. Singura activitate care nu este supusă acestor sancțiuni este Serviciul de telefonie al operatorului pentru relația cu clienții.