ANRE decide în cazul noilor contracte pentru energia electrică
Românii ar putea avea la dispoziţie timp până la 30 iunie pentru a semna noile contracte de energie.
Articol de Florin Lepădatu, 19 Ianuarie 2021, 20:53
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie decide mâine dacă va prelungi perioada în care clienţii casnici, din fosta piaţă reglementată, trebuie să opteze pentru un contract pe piaţa concurenţială, odată cu liberalizarea de la 1 ianuarie.
Conform proiectului de ordin, clienţii ar putea avea la dispoziţie timp până la 30 Iunie pentru a semna noile contracte.
Ministrul energiei, Virgil Popescu, afirmă, într-o postare pe mediile de socializare, că furnizorii vor informa lunar consumatorii despre opţiunile lor, dar menţionează că clienţii trebuie să ia o decizie până în iunie pentru a nu se trezi cu facturi mai mari. Bogdan Isopescu are detalii.
Reporter: Ordinul ANRE prevede că cei care au fost până acum clienți în regim reglementat, adică aproape șase milioane de persoane, mai au la dispoziție până pe 30 iunie să decidă ce furnizor şi ce ofertă aleg de pe piața concurențială.
Până atunci, în baza evidentei lipse de informare, consumatorii respectivi nu vor fi trecuţi automat către contractul de serviciu universal, așa cum era prevăzut anterior, ci vor primi o reducere la factură ca și cum ar fi optat pentru cea mai bună ofertă a furnizorului la care încă sunt.
Zoltan Nagy, vicepreședinte ANRE: Furnizorii pot să aplice un discount fără nicio condiţionalitate, un discount care este între preţul de serviciu universal şi cea mai bună ofertă concurenţială care se poate oferi la aceleaşi condiţii şi acel discount trebuie acordat tuturor clienţilor indiferent de opţiunea clientului, că rămâne sau pleacă, sau semnează, sau nu semnează o ofertă concurenţială.
Reporter: Dar dacă nici până pe 30 iunie consumatorii nu vor opta pentru una din ofertele operatorilor, automat ei vor fi mutați de furnizor pe contractul de serviciu universal, cel mai scump de pe piață. Ministrul energiei, Virgil Popescu, se declară parțial mulțumit de aceste prevederi.
Pe de o parte, el crede ar fi fost mai bine ca clienţii pasivi, adică cei care nu iau nicio decizie să fi fost trecuți automat pe un contract cu un preț bun.
Ordinul de față, însă, oferă destul timp populației să nu se mai înghesuie la ghişeele furnizorilor, iar informarea în legătură cu obligația semnării unui contract nou va fi livrată lunar de furnizor prin intermediul facturii.