Anchete penale după prăbuşirea podului peste Siret
Anchete penale după prăbuşirea podului peste Siret.
Articol de Florin Lepădatu, 10 Iunie 2022, 08:31
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - Mai multe anchete penale şi un val de declaraţii de disculpare după prăbuşirea podului peste Siret de la Luţca, judeţul Neamţ, în timp ce era traversat de un autocamion de mare tonaj şi o autoutilitară.
Cei doi şoferi au fost răniţi.
Podul fusese redeschis pentru circulaţie în noiembrie anul trecut, dar acum toţi responsabilii spun că nu era pregătit pentru reluarea traficului.
Lucrările costaseră peste opt milioane de lei, iar în toamnă, anul trecut, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene, anunţa redarea în folosinţă.
Însă abia acum aflăm că legal nu s-ar fi putut face acest lucru.
Relatează corespondenta RRA, Gianina Buftea: ”Pe 13 noiembrie conducerea Consiliului Județean Neamț anunța redeschiderea traficului rutier pe podul de la Luțca, unul dintre cele mai mari poduri /.../ din țară, lung de peste 200 de metri. Atunci s-a făcut testul de rezistență pe pod, 340 de tone. Conducerea Ministerului Dezvoltării susține că obiectivul de investiții nu a fost finalizat, întrucât nu a fost transmis procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor. Reabilitarea podului pe Drumul Județean 207 A, peste râul Siret, la Luțca, se realizează prin Programul Național de Dezvoltare Locală, etapa a doua. Încheierea contractului pentru execuția efectivă a lucrărilor se face între autoritatea contractantă, în acest caz Consiliul Județean Neamț, și firma responsabilă cu proiectarea și executarea lucrărilor. Durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni. A început în iulie 2020 și ar trebui să se termine în iulie 2022. Conducerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrație a dispus ca reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții să se deplaseze de urgență la fața locului pentru a verifica stadiul lucrărilor.”
Au fost deschise și două dosare de cercetare penală pentru infracțiuni de vătămare corporală din culpă și, respectiv, pentru abuz în serviciu.
Anchetatorii urmează să afle cum a fost reabilitat podul.
Constructorul a declarat, deja la un post de televiziune, că ar fi făcut mai multe lucrări de cosmetizare, pentru că așa era proiectul pe care susține că l-ar fi respectat în totalitate.
Potrivit datelor Companiei Naționale de Drumuri ,din cele 4.500 de poduri din țară, jumătate sunt mai vechi de 50 de ani, iar 700 sunt într-o stare avansată de degradare.