Anchetă la IPJ Vrancea după o reclamaţie de şicanare în trafic
Ca şi în cazul Caracal,instituţiile se învinovăţesc reciproc.Ministrul de Interne spune că cine a greşit va plăti.Apelanta ar fi sunat din casă şi ar fi dorit să pornească din nou.
Articol de Radiojurnal, 17 August 2019, 01:06
Este anchetă la Inspectoratul Judeţean de Poliţie Vrancea, după ce în spaţiul public a apărut înregistrarea unor apeluri, făcute de o tânără, care reclama că este şicanată în trafic şi căreia i s-a răspuns că nu există în zonă niciun echipaj de poliţie care să o ajute.
La fel ca în cazul Caracal, instituţiile se învinovăţesc reciproc. Poliţia Vrancea susţine că dispecerul de la 112 i-ar fi spus tinerei că nu sunt echipaje de poliţie disponibile, variantă respinsă, însă, de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, care gestionează numărul unic de urgenţă 112.
Cătălina Murariu, purtătoarea de cuvânt a Poliţiei Vrancea: Din cele constatate până în prezent, a rezultat faptul că dispeceratul 112 şi dispecerul care era de serviciu la acel moment a apreciat că nu există o stare de pericol iminent, în condiţiile în care apelanta se afla la domiciliu, iar echipajul de poliţie arondat zonei respective se afla la o intervenţie privind sesizarea unei posibile fapte de violenţă domestică asupra unui minor de şase ani.
Ministrul de interne, Mihai Fifor a anunţat că va trimite luni Corpul de Control la Vrancea pentru a cerceta situaţia semalată şi promite că cine a greşit, va plăti.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, care gestionează numărul unic de urgenţă 112, a precizat că operatorul din cadrul Centrului Unic pentru Apeluri de Urgenţă Vrancea nu a purtat discuţii cu fata despre alocarea resurselor necesare intervenţiei, coordonarea şi desfăşurarea intervenţiei fiind atribuţiile dispeceratului Poliţiei. Operatorul 112 a transferat apelul către dispecerul agenţiei specializate, în acest caz dispecerul IPJ Vrancea.