Amenzi de 2,4 milioane de lei date de ANPC
Amenzile aplicate au fost în valoare de peste 2,4 milioane de lei, iar abaterile constatate au privit lipsa informării consumatorilor, lipsa afişării preţurilor şi practici comerciale incorecte.
Articol de Florentina Varga, 09 August 2011, 15:25
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au primit peste 1.000 de reclamaţii în primul semetru al acestui an.
Acestea au vizat produse achiziţionate în supermarketuri şi hipermarketuri - a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii.
Amenzile aplicate au fost în valoare de peste 2,4 milioane de lei, iar abaterile constatate au privit lipsa informării consumatorilor, lipsa afişării preţurilor şi practici comerciale incorecte.
Constantin Cerbulescu a mai arătat că majoritatea reclamaţiilor au vizat promoţiile la diferite produse.
"Aceste promoţii nu făceau altceva decât să creeze senzaţia că produsul respectiv era oferit în mod gratuit sau cu un preţ mult mai scăzut, dar atunci când inspectorii noştri au verificat aceste situaţii au constatat că, luate separat, produsele respective erau mult mai ieftine decât vândute la pachet.
"Aceste situaţii nu au făcut altceva decât să facă o informare incorectă a consumatorului. Mai sunt încă multe asemenea fapte, prin care consumatorul, la raft, citeşte pe etichetă un preţ, la casă găseşte cu totul şi cu totul alt preţ", a declarat Constantin Cerbulescu.
Constantin Cerbulescu a mai precizat că, începând cu 17 noiembrie, va intra în vigoare obligativitatea comercializării ţigărilor cu tendinţă redusă de aprindere.
Acestea sunt ţigări care se sting singure dacă nu sunt fumate activ.
Sancţiunile pentru abateri vor fi aplicate atât producătorilor, cât şi distribuitorilor.