AmCham semnalează "o nouă încercare de subordonare" a camerelor de comerţ
Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) semnalează o nouă tentativă de a subordona Camerei Naţionale structurile asociative asimilate camerelor de comerţ bilaterale.
Articol de Sergiu Şteţ, 13 Octombrie 2022, 17:37
Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) semnalează o nouă tentativă de a subordona Camerei Naţionale structurile asociative asimilate camerelor de comerţ bilaterale şi solicită renunţarea la acest demers care denaturează şi îngrădeşte mediul asociativ din România, potrivit unui comunicat remis Agerpres.
AmCham Romania consideră că acest demers profund nedemocratic şi inechitabil prin care o entitate privată primeşte o poziţie privilegiată şi puteri discreţionare faţă de alte entităţi private, este un precedent periculos şi afectează negativ chiar şi scopul declarat, acela de sprijinire a mediului de afaceri şi de atragere de investiţii.
"Întrucât proiectul a fost aprobat de Senatul României şi este în analiza Comisiilor din Camera Deputaţilor, AmCham România, alături de alte 10 asociaţii ale mediului de afaceri, a solicitat (printr-o scrisoare comună n.r) eliminarea oricăror prevederi care periclitează funcţionarea unui mediu asociativ liber prin acordarea unor atribuţii depăşesc sfera de activitate a Camerei Naţionale", se mai precizează în comunicat.
Conform legislaţiei în vigoare, structurile asociative funcţionează pe baza unui statut aprobat de instanţe judecătoreşti, care stabileşte mecanisme clare de raportare.
Totodată, sunt supuse controlului autorităţilor statului în multiple domenii, astfel că prevederile în discuţie nu răspund unei nevoi, ci dimpotrivă, rezultă într-o suprareglementare inoportună, fără utilitate reală, într-o birocraţie excesivă şi într-o subordonare nesănătoasă, semnalează sursa citată.
Scrisoarea comună semnată de AmCham alături de alte 10 organizaţii, prezintă detaliat argumentele pentru respingerea acestor prevederi.
Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) este între cele mai reprezentative asociaţii ale comunităţii de afaceri din România.
În prezent, cele peste 500 de companii americane, internaţionale şi româneşti, membre ale comunităţii AmCham România, fac posibilă implicarea AmCham în promovarea priorităţilor economice pentru multe domenii de activitate, prin grupuri de lucru specializate, precum: Pieţe de Capital şi Servicii Financiare, Guvernanţă Corporatistă, Concurenţă şi Ajutor de Stat, Energie, Educaţie, Economie Digitală, Fiscalitate, Mediu, Piaţa Muncii, Sănătate, Fonduri Europene, Achiziţii Publice şi Partneriat Public-Privat, Real-Estate şi Turism.