Acreditarea spitalelor
Orice unitate cu paturi, de stat sau privată, trebuie să obţină acreditarea de la Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate în cinci ani de la înfiinţare.
Articol de Florin Lepădatu, 11 Aprilie 2019, 07:51
Orice unitate cu paturi, de stat sau privată, trebuie să obţină acreditarea de la Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate în termen de cinci ani de la înfiinţare.
Procedura trebuie reluată la fiecare interval de cinci ani, iar fără această acreditare unităţile pot funcţiona pe baza avizului dat de Direcţiile de Sănătate Publică, dar nu pot intra în relaţie contractuală cu Casele Judeţene de Sănătate.
Marilena Frâncu vine cu amănunte privind stadiul celui de al doilea ciclu de acreditare a spitalelor: "Cel de-al doilea ciclu de acreditare a spitalelor de stat şi private este în plină desfăşurare, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate, Vasile Cepoi: "În curs de acreditare sunt 623.
Au fost evaluate 175, s-au finalizat rapoartele de acreditare pentru 85, au fost aprobate de Colegiul Director al autorităţii şi, sigur, mergem, până la sfârşitul acestui ciclu de acreditare trebuie să finalizăm această activitate."
În primul ciclu de acreditare, cerinţele aveau un caracter mai formal, punându-se accent pe verificarea documentelor, însă în ciclul actual de reacreditare se verifică realmente practica managerială şi medicală.
Vasile Cepoi: "Cele mai dificile sunt cele referitoare la autoevaluarea bunelor practici din spital, la implementarea protocoalelor de diagnostic şi tratament şi mai ales la evaluarea retrospectivă a nivelului de respectare a acestor protocoale, a abaterilor de la protocol, motivate sau nemotivate de particularităţile cazurilor tratate şi identificarea măsurilor de îmbunătăţire a bunelor practici, atât în ceea ce priveşte diagnosticul şi tratamentul, cât şi în prevenirea infecţiilor asociate asistenţei medicale şi a altor evenimente indezirabile."
Multe din neregulile găsite în spitale în urma controalelor din ultima perioadă au la bază comportamentul neadecvat al angajaţilor.
Vasile Cepoi este de părere că aceasta este o consecinţă a lipsei de pregătire în şcoli a medicilor şi asistenţilor privind siguranţa pacientului."