Accesul pe navele care asigură transportul zilnic spre Delta Dunării este îngreunat
Accesul pe navele care asigură transportul zilnic spre Delta Dunării este îngreunat din cauza înclinării tot mai accentuate a pasarelelor de legătură cu faleza, pe fondul cotelor scăzute ale fluviului.
Articol de Radio România Actualităţi, 19 August 2024, 10:21
Accesul pe navele care asigură transportul zilnic spre Delta Dunării este îngreunat din cauza înclinării tot mai accentuate a pasarelelor de legătură cu faleza, pe fondul cotelor scăzute ale fluviului. Situaţia este dificilă atât pentru pasageri, cât şi pentru angajaţii care asigură încărcarea navelor cu produse de primă necesitate pentru localităţile izolate din Deltă.
Are detalii corespondenta RRA Luiza Rosetti: ”Pe fondul nivelului scăzut al Dunării, gradul înclinaţiei pasarelelor pe care se face accesul pe navele din Tulcea a crescut şi ridică probleme în special persoanelor în vârstă, dar şi celor care trebuie să transporte până la 35 de tone de produse de pe malul Dunării în vase.
Robert Costache, şeful flotei societăţii Navrom Delta SA: ”Pontoanele la care operează navele Navromului sunt un pic depărtate de mal şi accesul se face pe schelă de acces. Sunt cu o înclinaţie foarte mare, lucrătorii trebuie să urce şi să coboare repetate rânduri. Este un efort fizic peste măsură. Suntem axaţi pe mărfuri de strictă necesitate şi acestea trebuie să ajungă în localităţile izolate din Delta Dunării.”
Pentru a evita apariţia unor accidente, angajaţii societăţii supraveghează îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor.
Robert Costache: ”În afara faptului de a comunica foarte bine cu ei şi de a le impune un anumit regim privind accesul pe navă, cu grijă, cu stricteţe, să nu se creeze busculade, nu avem ce să facem.
Cu foarte mare atenţie trebuie să prevenim mai ales accidentele.”
De aproape trei zile, cota Dunării la Tulcea este sub 60 cm. Cel mai mic nivel al fluviului a fost înregistrat în anul 2003, atunci când cota Dunării în port a fost de 5 cm.”/editor Florin Lepadatu/