A3 București-Ploiești de aproape 10 ani fără parcări, toalete și benzinării
Compania de Drumuri a prelungit pentru sfârșitul lunii martie contractul semnat încă din 2016 pentru construirea celor 10 parcări și spații de servicii cu toalete.
Articol de Alex Lancuzov, 15 Februarie 2021, 12:22
Compania de Drumuri a prelungit pentru sfârșitul lunii martie contractul semnat încă din 2016 pentru construirea celor 10 parcări și spații de servicii cu toalete
La aproape 10 ani de la inaugurarea Autostrăzii A 3 București - Ploiești, pe cei aproape 70 de kilometri nu este deschisă nicio parcare, benzinărie sau toaletă deși un contract pentru aceste facilități importante este semnat încă din 2016 și avea termen inițial de amenajare 2017.
Asocierea de firme din România a primit destul de greu Autorizațiile de Construire, au urmat neînțelegeri între companiile ce o compun de unde au au rezultat întârzieri mari, lucrări de proastă calitate și penalizări.
Cele 10 parcări de scurtă durată și spații de servicii care sunt în execuție ar putea fi deschise în această primăvară dacă antreprenorul se mobilizează corespunzător, ceea ce până acum nu a reușit, a explicat Alexandru Popescu, responsabil de proiect Compania de Drumuri : ,,Ca număr sunt 10 bucăți, șase parcări și patru spații de servicii. Stadiul fizic de execuție 85 %. Ultimul termen pe care l-a asumat antreprenorul 30 martie 2021 poate fi respectat doar dacă se mobilizează corespunzător. Pe parcursul derulării contractului, antreprenorul NU a reușit să mobilizeze personal și utilaje, au fost înregistrate întârzieri, de asemenea au fost constatate lucrări neconforme și am aplicat penalizări"
Lipsa benzinăriilor de pe Autostradă nu ar fi chiar o problemă foarte serioasă pentru că șoferii pot calcula din timp cât le mai ajunge carburantul -însă- lipsa parcărilor este periculoasă pentru că pur și simplu nu ai unde să oprești și aici nu ne referim doar la motive tehnice. De exemplu Transportatorii au un program foarte strict de conducere și odihnă. Alte facilități care lipsesc de pe rețeaua de Autostradă : stațiile de încărcare pentru mașini electrice și noile noduri rutiere - descărcări- în zonele care s-au dezvoltat după deschiderea autostrăzii.
De exemplu pe A 1 Sebeș - Arad, CNAIR propune 5 noi bretele la : Cugir în jud. Alba, la Sântuhalm km. 362 (lângă Deva) în jud. Hunedoara în timp ce următoarele două la Bethausen (lângă Lugoj) respectiv Recaș (lângă mun. Timișoara) în jud. Timiș. Ultimul nod rutier nou va fi la Șagu-Cruceni, km. 528 în zona de Sud a municipiului Arad. În privința concesionării spațiilor de servicii pe 20 de ani pe A 1 București- Pitești/ Sibiu -Deva/Lugoj - Nădlac 2 și A 2 Autostrada Soarelui, licitația este în evaluare mai multe companii petroliere fiind interesate de cele peste 20 de spații.
(RS)