A început cea de-a 39-a ediţie a târgului românesc de turism
Aproape 300 de firme din 14 ţări sunt prezente la cea de-a 39-a ediţie a Târgului de Turism al României care a început de ieri, la Romexpo
Articol de Florentina Varga, 23 Februarie 2018, 00:54
Vânzările de early booking au crescut, astfel încât reprezentanţi din tursim pot să creioneze încă de la târgul deschis ieri, estimările pentru sezonul estival. Aurelian Marin, managerul unei din agenţii care operează pe litoral:
Aurelian Marin: "Se pare că 2018 va fi un sezon foarte bun pentru litoralul românesc. Vânzările pe early booking se vor accentua după ce vor intra pe piaţă şi vouchere acordate bugetarilor. Se aşteaptă ca de la sfârşit de februarie aceste vouchere să fie date şi probabil că vor fi vânzări foarte, foarte mari pe parcursul lunii martie.
În momentul de faţă sunt de aproximativ 25% rezervarile pentru sezonul estival, dar sunt hoteluri, de exemplu, mai solicitate în care s-a ajuns şi până la 40% rezervări deja pentru întreg sezonul de vară.
Un avantaj ar fi şi aeroportul de la Kogălniceanu. Dacă anul trecut am avut zborurile interne care se păstrează şi anul acesta, din Timişoara, Cluj şi Oradea către Constanţa, o noutate ar fi zborul din Tallinn, Estonia. Va începe să opereze în jur de 16 iunie, dacă nu mă înşel, şi vor fi două frecvenţe săptămanal până la sfârşitul sezonului de vară.
Un lucru interesant este că evenimentele au crescut şi cantitativ, dar şi calitativ. Un singur exemplu aş da, în Neversea-ul care a fost anul trecut pe o perioadă de două zile, anul acesta va fi pe patru zile. Deja sunt rezervări foarte mari pentru perioada aceea".
Cu toate că târgul pune la dispoziţia vizitatorilor oferte pentru ţări apropiate, Turcia, Grecia, se cer destinaţii exotice, afirmă Cosmin Marinov, director de vânzări al unui tur operator german prezent şi în România.
Cosmin Marinov: "În acest moment există o disponibilitate de aproximativ 80% la cazările din zona Mediterana, ceea ce înseamnă că poţi încă să alegi. Estimez că peste o lună de zile lucrurile se vor mai estompa şi vor rămâne, probabil, 30%-40% din hoteluri disponibile.
În volumul vânzărilor pe primul loc se află Turcia, 35% din totalul vânzărilor, urmata de cele din Grecia, cu 20%, România doar 5% şi alte destinaţii 40%".
Astăzi, în cadrul târgului, va fi prima conferinţă dedicată promovării turismului românesc către generaţia Y, respectiv importanţa vlogging-ului şi a blogging-ului în promovarea turismului autohton.