2,5 lei curățarea unei toalete de tren
Trenurile sunt igienizate înainte de fiecare cursă dar timpul și calitatea serviciului sunt limitate din cauza contractelor câștigate cu cel mai mic preț, spune șeful CFR Călători.
Articol de Alex Lancuzov, 29 Septembrie 2015, 14:33
CFR Călători promite că vom avea trenuri mai curate și anunță că modifică procedura de selecție pentru firmele care câștigă contractele de salubrizare.
Este o măsură care vine după amenzile primite pentru mizeria din trenuri și reclamațiile călătorilor cu privire la condițiile din vagoane și toalete.
Trenurile operatorului feroviar de stat sunt igienizate înainte de fiecare cursă însă timpul alocat și calitatea serviciului sunt limitate din cauza contractelor care s-au câștigat cu prețul cel mai mic, explică pentru RRA directorul general CFR Călători, Iosif Szenteș :
,,Pentru a curăța o toaletă și pentru a o dota cu hârtie igienică, săpun și tot ce este nevoie costul este de 2,5 lei deci nu e o sumă mare și probabil din cauza asta totul se răsfrânge asupra calității serviciilor. Această activitate este influențată și de călătorii care trebuie să lase toaletele în starea în care și-ar dori să le găsească” spune șeful CFR Călători.
Obosite de timp și nepăsare trenurile românești ajung târziu la destinație și sunt murdare.
Două probleme care transformă un drum mai lung într-o nouă experiență neplăcută pe calea ferată.
Scaunele și banchetele au plușul sau mușamaua tăiate, coșurile de gunoi dau pe dinafară iar la toalete curățenia lasă de dorit.
Foto: Remiza Grivița București.
Călătorii reclamă toaletele infecte și mirosul imposibil de suportat :
,,Toaletele sunt mizerabile nu-i apă și multe sunt stricate, nu le poți folosi spune un călător după 14 ore de drum pe ruta Baia Mare –București. Un alt călător spune că nici nu are curaj să intre la toaletă dar sunt și persoane care consideră că serviciile sunt ,,acceptabile”.
La remiza CFR Grivița unde se verifică și se spală trenurile care pornesc din București o garnitură InterRegio este pregătită pentru plecarea spre Cluj.
La interior arată destul de bine iar responsabilul de la firma de curățenie spune că are nevoie de doar cinci oameni pentru a face lună și operațiunea e la fel de riguroasă fără a conta că a fost o inspecție anunțată :
,,Prima dată se intră în vagon , normal ar trebui deschise geamurile dar la garniturile cu aer condiționat nu se deschid, urmează golitul coșurilor de gunoi în saci, apoi măturatul, curățatul canapelelor și spălatul pe jos. Durează în jur de o oră, cel mult două. Patru persoane fac curat, un angajat se ocupă de vidanjare iar o altă persoană alimentează trenul cu apă. ”
Cât privește mirosul insuportabil din unele toalete se pare că persistă doar în trenurile cu sisteme de ecologizare defecte pentru că la unele garnituri REGIO toaletele încă mai au scurgere directă în exterior.