14 octombrie, zi decisivă pentru privatizarea CFR Marfă
Patronul Companiei Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, s-a întâlnit cu reprezentanţii ministerului transporturilor pentru a soluţiona controversele legate de privatizarea CFR Marfă.
Articol de Sergiu Şteţ, 11 Octombrie 2013, 19:30
Patronul Companiei Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, s-a întâlnit vineri cu reprezentanţii ministerului transporturilor pentru a soluţiona controversele legate de privatizarea CFR Marfă.
Ministerul transporturilor susţine că GFR trebuie să plătească până luni încă 170 de milioane de euro pentru ca privatizarea să nu fie anulată.
Reprezentanţii GFR îşi menţin însă poziţia, plata se face doar după ce statul îşi respectă angajamentele din contractul de privatizare.
Data limită de 14 octombrie pentru privatizarea CFR Marfă a fost impusă printr-o hotărâre adoptată de guvern şi publicată în "Monitorul Oficial" pe data de 14 august pentru a respecta un angajament din scrisoarea de intenţie pentru încheierea unui nou acord cu FMI.
Statul român s-a angajat ca privatizarea CFR Marfă să se realizeze până cel târziu pe data de 15 octombrie.
"Trebuie să aflăm luni şi eu şi dvs. cum se finalizează. Vrem ca statul să ia cea mai bună decizie legală, juridic fundamentată pentru că statul nu îşi poate permite să piardă" a declarat ministrul transporturilor Ramona Mănescu.
Întâlnirea de vineri la care a participat şi patronul GFR avea rolul de a limpezi situaţia procesului de privatizare.
GFR aşteaptă ca vânzătorul să-şi îndeplinească obligaţiile din contractul de privatizare
Chiar dacă analiza contractului de privatizare de către Consiliul Concurenţei va mai dura câteva luni, patronul GFR, Gruia Stoica, a acceptat zilele trecute faptul că restul de plată de 170 de milioane de euro nu poate fi condiţionat de eliberarea unui aviz favorabil din partea Consiliului Concureţei.
Cu toate acestea, Gruia Stoica spune că şi fără avizul Consiliului Concurenţei, restul sumei pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va fi plătit doar după ce vânzătorul, ministerul transporturilor în cazul de faţă, îşi va îndeplini obligaţiile din contractul de privatizare.
"Noi ne-am îndeplinit obligaţiile contractuale şi am tratat cu maximă seriozitate această privatizare pentru a da un semnal pozitiv mediului economic din România şi investitorilor străini. Oricum sunt mult mai multe clauze contractuale care trebuie îndeplinite, nu numai cea cu Consiliul Concurenţei. Le găsiţi în HG" a precizat patronul Grupului Feroviar Român.
Hotărârea de guvern la care se referă Gruia Stoica prevede ca transferul de proprietate a acţiunilor CFR Marfă să se facă doar după ce vânzătorul va îndeplini următoarele condiţii: finalizarea conversiei datoriilor companiei CFR Marfă către stat în acţiuni şi includerea acestora în pachetul de 51%, obţinerea acordului de la instituţiile şi firmele interne şi externe care au de recuperat bani de la CFR Marfă în legătură cu schimbarea structurii acţionariatului şi emiterea unei decizii sau a unei adrese de către Consiliul Concurenţei privind tranzacţia dintre GFR şi CFR Marfă.
Mai precis, hotărârea de guvern nu condiţionează privatizarea de un aviz favorabil din partea Consiliului Concurenţei.