Politicienii "par să evite campaniile pe internet"
Deşi candidaţii la alegerile locale fac eforturi mari pentru a ieşi în evidenţă, aceştia par să nu exploateaze, la capacitate maximă, promovarea online.
Articol de Luminiţa Apostolescu, 18 Mai 2012, 14:39
Afişele dispar peste noapte, iar echipele de campanie sunt, în unele locuri, intimidate tocmai când se duc la lipit de alte afişe.
Pentru strategii din campanie o miză poate fi internetul.
În spaţiul on line, mesajul ajunge imediat la destinaţie, nu există un for de control, precum CNA-ul, iar costurile sunt infime.
Însă chiar şi cu aceste atuuri în spate, internetul nu pare a fi exploatat la capacitate maximă, susţin unii specialişti.
Se spune că "dacă nu eşti pe internet, nu exişti".
Deschid un calculator, dau o căutare pe internet şi observ că unii candidaţi chiar nu există în mediul on line.
Alţii şi-au făcut site-uri pentru promovarea mesajelor de campanie, dar dacă le deschid, apare anunţul "pagină în construcţie". Încercăm alte click-uri pe internet.
Găsesc unele site-uri lipsite de personalitate, altele făcute în grabă. Sunt şi candidaţi care se rezumă doar la nişte bloguri, unele dintre ele neactualizate.
Dacă luăm în calcul că numărul celor care se informează de pe internet este în continuă creştere şi că este mult mai simplu şi mai ieftin să trimiţi un newsletter decât să tipăreşti afişe electorale, este clar că aceşti candidaţi au de pierdut la capitolul imagine.
Este şi părerea unui cunoscut blogger, Sorin Chiriac.
"Aduce voturi internetul, în condiţiile în care campania de on line este făcută aşa cum trebuie. Plus de asta, internetul înseamnă şi comunicare, înseamnă imagine. Toţi pierdem, dacă nu suntem şi pe internet", spune Sorin Chiriac.
Există însă şi candidaţi care şi-au dat seama de atuurile unei campanii pe internet. Unii dintre ei au site-uri de campanie puse la punct, alţii nu au site-uri, dar folosesc internetul pentru a posta scurte filmuleţe de campanie sau folosesc reţelele de socializare, pentru a se face cunoscuţi, iar aceste lucruri nu îi costă nimic.
Horia Bădău, autorul volumului "Tehnici de comunicare în Social Media" spune că sunt candidaţi, de exemplu, independenţi care au resurse foarte puţine, care folosesc extrem de mult internetul şi mai ales Facebook-ul, pentru că Facebook e o platformă gratuită, care îţi oferă toate avantajele unei promovări on line fără nici un ban.
Cert este că la aceste alegeri nu există campanii concentrate pe on line, chiar dacă atuurile mediului virtual sunt evidente.
Ajungi la orice oră din zi şi din noapte în casa alegătorului, fără să mai fii nevoit să mergi din poartă în poartă, mesajul ajunge la oameni imediat, iar costurile de campanie sunt minime.