AEP propune un set de reglementări pentru următoarele alegeri
Transparenţa campaniei electorale pentru prezidenţialele din luna mai, inclusiv din mediul online, ar urma să fie asigurată printr-un set de reguli noi.

Articol de Radio România Actualităţi, 17 Februarie 2025, 13:26
Transparenţa campaniei electorale pentru prezidenţialele din mai, inclusiv din mediul online, ar urma să fie asigurată printr-un set de reguli noi. Autoritatea Electorală Permanentă propune astfel ca informaţiile privind identitatea candidatului şi sursa fondurilor folosite pentru promovarea lui să fie incluse în materialele electorale. Sunt reglementate inclusiv clipurile difuzate pe reţelele sociale, care fac publicitate unui candidat, direct sau indirect.
Reporter: Iulia Gherman - ”Autoritatea Electorală Permanentă subliniază că măsurile propuse ţin cont de legislaţia în vigoare, dar şi de observaţiile formulate de reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale cu activitate relevantă în domeniul electoral şi ai partidelor parlamentare, în cadrul unor consultări organizate inclusiv săptămâna trecută.
Astfel, se precizează că actorii politici trebuie să prezinte, împreună cu fiecare material publicitar, identitatea candidatului sau a formaţiunii politice în numele căreia este distribuit. De asemenea, o indicaţie clară că este vorba de o reclamă electorală şi că sumele cheltuite pentru pregătirea şi promovarea materialului provin exclusiv din sursele permise de lege.
În plus, trebuie semnalat dacă acest material publicitar a făcut obiectul tehnicilor de vizare a unui public ţintă şi prezentat codul unic de identificare al mandatarului financiar înregistrat la AEP. Aceste informaţii vor fi redactate într-un limbaj accesibil publicului şi plasate la vedere. Sunt prevăzute amenzi între 15.000 şi 50.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor.” /editor Florin Lepadatu/