Parlamentul European dezbate în sesiunea plenară noi norme privind integritatea campaniilor electorale
Regulamentul impune ca publicitatea politică să fie etichetată în mod clar, permiţând cetăţenilor să vadă de ce au fost vizaţi, cine a sponsorizat şi cât a costat reclama.
Articol de Radiojurnal, 26 Februarie 2024, 23:18
Parlamentul European dezbate în sesiunea plenară de la Strasbourg noi norme care vor îmbunătăţi integritatea campaniilor electorale şi vor contribui la combaterea dezinformării şi a ingerinţelor străine. Un accent special se va pune pe transparenţa şi direcţionarea publicităţii politice, în special în mediul online. Corespondentul RRA Amalia Bojescu are detalii.
Reporter: Regulamentul impune ca publicitatea politică să fie etichetată în mod clar, permiţând cetăţenilor să vadă de ce au fost vizaţi, cine a sponsorizat şi cât a costat reclama, dar şi la ce alegeri sau referendumuri face referire. Sponsorizarea reclamelor din afara Uniunii Europene va fi interzisă în perioada de trei luni premergătoare alegerilor, iar pentru utilizarea datelor cu caracter personal în cazul anunţurilor direcţionate trebuie obţinut consimţământul separat şi explicit. Utilizarea unor categorii speciale de date cu caracter personal legate, de exemplu, de etnie, religie, orientare sexuală sau a datelor minorilor va fi interzisă. Normele se aplică numai reclamelor politice plătite şi nu afectează conţinutul lor, nici desfăşurarea şi finanţarea campaniilor politice. Comunicările interne, cum ar fi buletinele informative ale partidelor politice, fundaţiilor sau altor organisme non-profit către membrii acestora nu sunt considerate publicitate politică şi nu vor fi supuse unor reguli suplimentare de confidenţialitate. Măsurile privind furnizarea nediscriminatorie de publicitate politică transfrontalieră, inclusiv pentru partidele şi grupurile politice europene, se vor aplica pentru alegerile europarlamentare din acest an.