Numărul copiilor care solicită sprijin la serviciul telefonic dedicat se mărește de la un an la altul
La nivel global 155 de organizaţii din 133 de state oferă astfel de servicii, un număr de telefon la care orice copil poate apela pentru a fi ascultat şi pentru a primi un sfat.
17 Mai 2024, 22:16
Numărul copiilor care solicită sprijin la serviciul telefonic dedicat creşte de la un an la altul, iar vârsta celor care au nevoie de ajutor scade, spun reprezentanţii Asociaţiei Telefonul Copilului, parte din reţeaua globală Child Helpline International.
La nivel global 155 de organizaţii din 133 de state oferă astfel de servicii, un număr de telefon la care orice copil poate apela pentru a fi ascultat şi pentru a primi un sfat.
Acest număr este 116111, valabil în toate statele europene, ca numărul unic rezervat de Comisia Europeană.
De Ziua Internaţională a Telefonului Copilului, marcată astăzi, Directorul Executiv al Asociaţiei afiliate din România, Cătălina Surcel, a subliniat că este important ca părinţii să fie conştienţi de problemele copiilor, mai ales când aceştia sunt la o vârstă dificilă.
Ea precizează că aproape trei sferturi din apelurile iniţiate de copii în cursul anului trecut au semnalat probleme psiho-emoţionale.
Cătălina Surcel: Singurătatea, criza de identitate, anxietatea, depresia, frica, tulburări de comportament, așadar probleme din spectrul psiho-emoțional cu care ei se confruntă, din păcate tot mai mult, observăm și că cea mai afectată categorie de vârstă este 13-15 ani, dar urmată îndeaproape de categoria de vârstă 10-12 ani. Așadar, trebuie să avem foarte mare atenție la faptul că vârsta copiilor care se confruntă cu astfel de probleme scade, ceea ce înseamnă că trebuie să le fim tot mai mult alături părinților, pentru că ei, cu prioritate, trebuie să înțeleagă și să știe despre aceste probleme cu care proprii copii se confruntă sau se pot confrunta la un moment dat, pentru că în doar 19% dintre situații, copiii care se confruntă cu astfel de probleme discută cu părinții.