Salonul auto de la Geneva
Cea de-a 83-a ediţie a Salonului de la Geneva, Dacia a avut două lansări marţi, noul Logan MCV şi seria limitată Duster Aventure.
05 Martie 2013, 12:12
Salonul auto de la Geneva şi-a deschis astăzi porţile pentru publicul larg.
Dacia a avut două lansări astăzi, noul Logan MCV şi seria limitată Duster Aventure.
La un preţ comparabil cu cel al predecesorului său, noul Logan MCV are 5 locuri, noi motorizări pe benzină şi diesel şi va putea fi comandat din al doilea trimestru al anului. Seria limitată Duster Aventure, echipată cu o rampă de proiectoare şi un sistem de navigaţie Garmin, va fi comercializată în 16 ţări din luna aprilie.
Anul trecut, vânzările Dacia la nivel global au crescut cu aproape 5 procente. Cele mai mari pieţe au rămas Franţa, Germania, Algeria, Turcia şi Italia. 2012 a fost un an negru, pentru piaţa auto europeană, cu doar 12 milioane de autovehicule noi vândute , cea mai slabă performanţă de după 1995.
Nici începutul acestui an nu arată mai bine, în luna februarie înmatriculările au scăzut cu peste 12 procente în Franţa, 17% în Italia, chiar şi Germania, care a rezistat cu bine în 2012, a înregistrat o scădere de peste 10% luna trecută.
În aceste condiţii mai mulţi constructori au demarat ample procese de restructurare a activităţilor lor din Europa, în ideea de a şi reduce capacităţile de producţie şi a se adapta la noile realităţi.
Cea de-a 83-a ediţie va fi dominată, ca şi cea de anul trecut, de criza care afectează toată piaţa auto europeană.
Salonul auto de la Geneva are loc anul acesta într-un context pesimist, având în vedere că majoritatea constructorilor auto nu se aşteaptă, potrivit agenţiei France Presse, la o relansarea a vânzărilor de autoturisme în Europa, în perioada imediată. 2012 a fost un an negru pentru piaţa auto, cu doar 12 milioane de autovehicule noi vândute pe piaţa europeană, cea mai slabă performanţă de după 1995.
Nici începutul acestui an nu arată mai bine.
În luna februarie, înmatriculările au scăzut cu peste 12% în Franţa, 17% în Italia, chiar şi Germania, care a rezistat cu bine în 2012 a înregistrat o scădere de peste 10% luna trecută.
În aceste condiţii, mai mulţi constructori au demarat ample procese de restructurare a activităţilor lor din Europa, în ideea de a-şi reduce capacităţile de producţie şi de a se adapta la noile realităţi.
Cu toate acestea, Salonul de la Geneva rămâne în fiecare an locul de întâlnire preferat al constructorilor de automobile de lux.
Printre noutăţile ediţiei, se numără bolidul Venero, de la Lamborghini.