Românii „și-au redus timpul pe care îl petrec pe rețelele de socializare”
Durata este în scădere după ce în timpul pandemiei s-a atins un nivel record, arată rezultatele unui studiu publicat astăzi.
Articol de Arina Petrovici, 10 Iulie 2023, 19:53
În medie, utilizatorii europeni stau cu două minute mai puțin pe diferite platforme față de nivelul maxim atins în pandemie. În schimb, utilizatorii din Statele Unite petrec cu cinci minute mai mult pe rețelele de socializare, relevă datele studiului efectuat de Reveal Marketing Research.
Apare un curent interesant, așa-numita generație Z, compusă din persoanele născute între 1996 și 2010, care sunt cu 30% mai predispuse să se îngrijoreze în legătură cu timpul pe care îl petrec pe social media. Ca urmare, asistăm la o reapariție a telefoanelor neinteligente, folosite doar pentru apeluri și mesaje.
Nokia a declarat că în fiecare lună a anului trecut a vândut în Statele Unite zeci de mii de telefoane cu butoane, clapetă și slide, care nu includ capacități suplimentare precum acces la internet, GPS sau stocare de muzică.
Potrivit sondajului realizat la nivel global, românii și-au redus timpul pe care îl petrec pe rețelele de socializare la mai puțin de 2,5 ore pe zi în primul trimestru din acest an. Durata este în scădere după ce în timpul pandemiei s-a atins un nivel record, arată rezultatele cercetării de piață.
Cele mai importante surse de informare accesate în România sunt televiziunea, la paritate cu rețelele de socializare, circa 70%, urmate de media online, cu 56% și radioul, cu aproape 40%. Un sfert dintre români preferă podcast-ul sau presa scrisă.
Cea mai utilizată dintre platformele și aplicațiile de comunicare este WhatsApp, urmată de Instagram și Facebook, fapt care plasează gigantul Meta în topul preferințelor cu peste 62%.
Urmează Tiktok cu 9%, Twitter cu 5%, urmat de Facebook messenger și Telegram cu câte 3%, mai arată sondajul.