Recomandări ale Centrului European al Consumatorilor din România
Cei care şi-au planificat vacanţa în afara ţării şi vor pleca cu avionul în spaţiul Uniunii Europene trebuie să verifice opţiunile înainte de confirmarea rezervării.
Articol de Radio România Actualităţi, 18 Decembrie 2024, 14:53
Cei care şi-au planificat vacanţa în afara ţării şi vor pleca cu avionul în spaţiul Uniunii Europene trebuie să verifice opţiunile înainte de confirmarea rezervării. Asta, pentru că nu beneficiază de un drept de retragere de 14 zile în care să poată anula un zbor rezervat online.
Recomandarea vine din partea Centrului European al Consumatorilor din România, o direcţie în cadrul ANPC care se ocupă şi soluţionează pe cale amiabilă reclamaţii transfrontaliere. Centrul mai face şi alte recomandări.
Reporter: Daniela Vasilescu: ”Nu vă lăsaţi influenţaţi de ofertele cu preţ redus sau de menţionarea numărului de persoane care consultă acelaşi zbor şi a numărului de locuri rămase. Verificaţi data zborului rezervat, numele, prenumele şi data naşterii. Aflaţi dacă bagajul dumneavoastră este inclus în preţul biletului. Dacă rezervaţi mai multe zboruri separate, acordaţi-vă suficient timp pentru conexiuni - sunt alte câteva recomandări făcute de Centrul Euroepean al Consumatorilor din Romania.
De asemenea, verificaţi unde se află aeroporturile de plecare şi de sosire, astfel încât să vă puteţi planifica din timp transportul. Aveti grijă la taxele ascunse la biletele de avion. În teorie, companiile aeriene, agenţiile de turism şi intermediarii care vând zboruri cu plecare din Uniunea Europeană trebuie să specifice preţul final care trebuie plătit de la începutul procesului de rezervare.
Cu toate acestea, în practică, o serie de taxe ascunse legate de opţiuni suplimentare pot umfla preţul unui bilet de avion. Printre acestea se numără asigurarea de anulare, suprataxele pentru bagajele suplimentare, check-in-ul la aeroport şi alegerea numărului de loc.
În cazul întârzierii zborului, aveţi dreptul la băuturi răcoritoare şi două convorbiri telefonice sau SMS, iar dacă se anulează, compania aeriană trebuie să ofere opţiunea de rambursare a biletului neutilizat sau redirecţionarea către destinaţia finală. În situaţiile în care sunteţi refuzaţi la îmbarcare, deşi aţi respectat toate condiţiile impuse, aveţi dreptul la asistenţă, rambursare şi compensaţie, similare cu cele prevăzute pentru întârzieri şi anulări.”/editor Florin Lepadatu/