PayU România: Statistici de Black Friday 2018
Valoarea cumpărăturilor făcute online anunţă cel mai mare Black Friday din România de până acum.
Articol de Cătălin Radu, 16 Noiembrie 2018, 13:21
Valoarea cumpărăturilor făcute online până la această oră, stimulate de campaniile de reduceri, anunţă cel mai mare Black Friday din România de până acum.
Vânzările sunt în creştere cu peste 40 la sută faţă de acelaşi interval orar de anul trecut, potrivit PayU, cea mai mare companie procesatoare de plăţi online cu cardul din ţară, care reprezintă peste 50 la sută din comerţul electronic din România.
S-a cumpărat pe internet din ţară, dar şi din Statele Unite.
Cătălin Radu urmăreşte statisticile, a vorbit cu reprezentanţii comercianţilor şi cu cei ai procesatorilor de plăţi online.
Reporter: Reprezentantul PayU România, Marius Costin, ne precizează care sunt datele de la ora 12:00 privind cumpărăturile românilor de Black Friday.
Marius Costin: De la ora 00:00 până la 11:30, am înregistrat în sistemele noastre peste 97 de milioane de lei, ceea ce reprezintă o creştere cu 40% faţă de anul anterior. Iar ca număr de tranzacţii, dinamica este mult mai mare, am înregistrat o creştere de peste 52%. Înregistrăm până acum 128.870 de tranzacţii. Valoarea medie a coşului de cumpărături a scăzut cu 8%. Este o tendinţă normală. Cea mai mare tranzacţie, la 129.000 de lei, care a reprezentat o investiţie în aur. În continuare înregistrăm tranzacţii din mai multe ţări. Principalele ţări de unde sunt tranzacţii sunt România, Marea Britanie, Ungaria, Italia, Statele Unite. Cele mai căutate produse sunt, ca de obicei, produsele din IT&C, fashion şi cele mai nou intrate sunt bijuteriile, aurul, turismul şi asigurările.
Reporter: Reprezentanţii magazinelor online spun că până la sfârşitul acestei zile vor fi vânzări de peste un miliard de lei, adică o creştere de 30 de procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind cel mai mare Black Friday de până acum.
Florinel Chiş, directorul executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online: Este perioada din an în care magazinele online domină, iar majoritatea cumpărăturilor se vor face online, adică mai mult de jumătate vor fi online, un fenomen unic în Europa. La nivel mondial, fashionul domină, dar în România încă electro IT-ul este pe prima poziţie.
Realizator: Cel mai mare retailer din România a raportat, după cinci ore de la startul campaniei de reduceri, o valoare totală a comenzilor de aproape 300 de milioane de lei, echivalentul a 63 de milioane de euro.
Printre achiziţii, 111 automobile şi peste 100 de ceasuri şi bijuterii de lux.
În 2017, de Black Friday, comercianţii au realizat vânzări de 200 de milioane de euro, reprezentând aproximativ 7 la sută, din vânzările realizate în tot anul.