O bijuterie cu semnătură "cere mult de la cel care o priveşte"
Interviu cu artistul David Sandu, designer de bijuterii şi creatorul primei Şcoli de bijuterie contemporană din România.
Articol de Sorina Man, 09 Decembrie 2013, 16:42
"La o bijuterie de autor importantă este ideea, puterea autorului de a comunica ceva prin ea, felul în care formele şi materialele contribuie la un sens sau la o stare.” - este de părere artistul David Sandu, designer de bijuterii şi creatorul primei Şcoli de bijuterie contemporană din România, un demers privat menit să le ofere persoanelor cu abilităţi creative în domeniu şi bagajul necesar de cunoştinţe tehnice.
În creaţia de bijuterii lucrează mult cu metale albe, argint, platină, lemn , pietre preţioase şi semipreţioase.
Consideră însă că valoarea intrinsecă a materialelor folosite în cazul bijuteriei de autor este mai puţin importantă.
Ea reprezintă doar un vector pe care îl iau în calcul evaluatorii care lucrează cu instrumente precum metrul şi cântarul, spune David Sandu.
"O bijuterie cu semnătură cere mult de la cel care o priveşte, cere cunoaştere. Vorbim despre bijuteria de autor aşa cum vorbim despre grafică, pictură sau sculptură”, spune David Sandu.
Primii paşi în domeniul bijuteriei la 13 ani
Născut în 1974 în Bucureşti într-o familie de artişti, David Sandu a făcut primii paşi în domeniul bijuteriei când avea 13 ani , ca ucenic în atelierul artistului Vlad Gherghiceanu, unde a învăţat să prelucreze metalul şi să-l manipuleze astfel încât să obţină nu doar o podoabă ci o idee.
În 2004 a absolvit cursurile Universităţii de arte Bucureşti unde a studiat design şi arte decorative.
Din 2010 face parte din lista furnizorilor Casei Regale.
David Sandu expune în galerii importante de artă din ţară şi din străinătate.
A prezentat recent un proiect cultural, intitulat Simbiotica, o colecţie de sculpturi care se înfăţişează ochiului ca nişte statui uriaşe purtătoare de bijuterii dar şi ca nişte bijuterii hiperbolizate.
Audio: interviu cu David Sandu.