Mişcarea "do-it-yourself" a atins România
Pentru 66 la sută dintre români, ,,do-it-yourself-ul'' a devenit o alternativă atractivă la activităţile de recreere.
Articol de Ioana Dogaru, 09 Septembrie 2009, 18:52
Bricolajul este în plina expansiune, în România, 70 la sută dintre români fiind pasionaţi de conceptul "Do it yourself"(DIY), conform sondajului comandat de Robert Bosch SRL, în luna august 2009, şi realizat de Institutul de Cercetare Ipsos.
Studiul relevă şi faptul ca românii au renunţat la vacanţe sau ieşiri dese la restaurant, în favoarea activităţilor de bricolaj de tip 'do it yourself' şi a proiectelor creative de redecorare a locuinţei.
70% din cei întrebaţi au declarat că în aceste timpuri de incertitudine financiară preferă să apeleze la maşinile de găurit, şurubelniţele cu acumulator şi pistoale de vopsit pentru a duce la bun sfârşit micile reparaţii şi proiecte de înfrumuseţare a locuinţei, decât să cheme un meşter profesionist.
Pentru 66 la sută dintre români, ,,do-it-yourself-ul'' a devenit o alternativă atractivă la activităţile de recreere, precum ieşitul în oraş sau mersul în vacanţă. Peste jumătate din cei întrebaţi în cadrul studiului condus de Ipsos preferă să-şi petreacă timpul liber acasă, implicaţi în lucrări de DIY.
O concluzie interesantă a studiului comandat de Bosch a fost faptul că meşteritul nu este teritoriu exclusiv masculin, proporţia femeilor entuziasmate de activităţile de DIY fiind aproape egală cu cea a bărbaţilor.
Studiul a fost realizat telefonic, pe un eşantion de 1.000 de persoane din diferite oraşe din România.