Isteria cumpărăturilor la reduceri se mută online
O parte din magazinele online din România au întâmpinat dificultăţi tehnice odată cu lansarea campaniei "Black Friday" sau "Vinerea Neagră", eveniment care peste ocean aduce vânzări record pentru comercianţi.
Articol de Ionuţ Dragu, 25 Noiembrie 2011, 11:13
Inspiraţi de tradiţia de peste ocean, ca în prima zi de după sărbătoarea americană "Thanksgiving Day" (Ziua Recunoştiinţei), să înceapă oficial sezonul cumpărăturilor de sărbători, unii comercianţi de pe internet din românia oferă, vineri, cumpărătorilor reduceri substanţiale.
"Black Friday" sau "Vinerea Neagră" reprezintă în SUA startul cumpărăturilor pentru Sărbătorile de iarnă.
În această zi, majoritatea comercianţilor deschid magazinele mai devreme de obicei şi oferă cumpărătorilor produse cu reduceri semnificative.
Mai mult, în "Vinerea Neagră", deşi nu este o vacanţă, angajaţii unor companii primesc liber cu scopul de a mării numărul de potanţiali cumpărători al magazinelor care iau parte la această tradiţie americană.
Din 2005 şi până în prezent această zi s-a dovedit a fi una din cele mai aglomerate zi de cumpărături în decursul unui an.
Tradiţia de "Black Friday" este originară din Philadelphia, unde în primele ore de după "Ziua Recunoştinţei", pe la mijlocul anilor 1900, străzile din oraş erau înţesate de oameni ieşiţi să profite de reduceri masive şi maşini, care provocau blocaje în trafic.
Ulterior s-a constatat că foarte mulţi comercianţi înregistrau vânzări record pentru o singură zi.
În România acest fenomen este similar cu perioadele de reduceri sezoniere ale marilor lanţuri de magazine care, în funcţie de sezon, oferă clienţilor produse la preţuri reduse.
Pentru că în ultimii ani în România piaţa vânzărilor pe internet a crescut exponenţial acest eveniment nu a putut fi trecut neobservat.
Astfel, mai multe magazine online îşi învită vizitatorii în această zi să cumpere produse care au reduceri substanţiale.
Din cauza traficului uriaş, siteurile unora dintre magazinele româneşti prezente pe internet nu au putut face faţă evenimentului.
Potrivit topului alcătuit de portalul Trafic.ro, primul site din categoria de comerţ electronic pe care vizitatorii nu l-au putut accesa în mod normal pentru că a întâmpinat dificultăţi tehnice datorate probabil afluxului mare de vizitatori este EvoMag.ro.
Vizitatorii acestui site au fost întâmpinaţi, la primele ore ale prânzului cu mesajul "Server suprasolicitat".
Alt magazin online care a întâmpinat dificultăţi odată cu lansarea campaniei "Black Friday" a fost şi Emag.ro.
Alte magazine online au preîntâmpinat aceste problemele şi au invitat vizitatorii online în magazinele proprii.
Din păcate pe siteul Studiului de Audienţă şi Trafic Internet din România la categoria comerţ online se regăsesc doar o mică parte a magazinelor online prezente pe piaţa românească.