Înşelăciunile cu false servicii bancare au devenit un fenomen frecvent
Autorităţile îndeamnă populaţia să nu divulge unor persoane necunoscute datele personale şi nici cele bancare.
04 Octombrie 2024, 15:10
Înşelăciunile cu false servicii bancare au devenit un fenomen frecvent, avertizează comisarii de la Protecţia Consumatorilor. În judeţul Sălaj, aceştia se confruntă tot mai multe plângeri din partea persoanelor care au căzut pradă unor escrocherii virtuale.
Reporter: Înşelăciunile sunt tot mai multe şi mai diversificate.
Dorel Fechete, comisarul şef-adjunct al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj: Oamenii sunt sunaţi că e posibil să li se acorde un credit sau li s-a acordat un credit. Din păcate, oameni de afaceri, cu o anumită experienţă, au căzut în capcana celor care practică asemenea metode şi-au suportat, normal, consecinţele, pierzând sume importante de bani. Îndeosebi cu telefoanele, trebuie să fie foarte atenţi.
În doar câteva secunde, contul victimei este golit.
Dorel Fechete: O familie tânără, voia să introducă pe telefon o aplicaţie de la o anumită bancă. Au încercat de două-trei ori. Cei care supravegheau telefonul i-au blocat aplicaţia. L-a sunat un număr necunoscut şi a fost întrebat: 'doriți să introduceţi aplicaţia?' 'Da, dar nu reuşesc'. 'Avem un defect pe sistem, dar vă rog să ne trimiteţi pentru operativitate cartea de identitate pe Whatsapp'. I-a trimis datele şi în câteva minute a fost golit cardul şi semnat un contract, cu datele personale ale respectivului, un contract cu dobândă de 20% pe 20 de ani.
Autorităţile îndeamnă populaţia să nu divulge unor persoane necunoscute datele personale şi nici cele bancare, pentru a preveni eventuale înşelăciuni cu urmări deosebit de grave.