Daily Mail devine "cel mai citit ziar online din lume"
În luna decembrie, site-ul Daily Mail a fost accesat de peste 45 de milioane de vizitatori unici, faţă de 44,8 milioane pentru New York Times.
Articol de Laurenţiu Văduva, 29 Ianuarie 2012, 07:58
Tabloidul britanic Daily Mail a devenit cel mai citit ziar online din lume după ce a depăşit cotidianul american New York Times, aflat de mult timp în fruntea clasamentului, transmite France Presse.
În luna decembrie, site-ul Daily Mail a fost accesat de 45,35 de milioane de vizitatori unici, faţă de numai 44,8 milioane pentru New York Times, potrivit unui raport al ComScore, compania internaţională de măsurare a traficului online.
Reprezentanţii New York Times susţin însă că ziarul american rămâne pe locul întâi, întrucât cifrele anunţate pentru Daily Mail cumulează vizitatorii mai multor site-uri afiliate, precum "Daily Mail" şi "This Is Money".
Clasamentul mondial al primelor zece site-uri de ştiri cuprinde şase publicaţii americane (New York Times, USA Today, Tribune, Washington Post, Wall Street Journal şi Advance), două britanice (Daily Mail şi Guardian) şi două chinezeşti (agenţia China Nouă /Xinhua şi Cotidianul Poporului).
Presa online vs. presa print
Publicaţiile online au câştigat în ultimul an foarte mult teren în comparaţie cu presa scrisă.
În anul 2010 foarte multe ziare şi-au redefinit prezenţa pe piaţa românească şi s-au orientat către mediul online.
Criza economică a avut o mare influenţă asupra presei pe print deoarece internetul a devenit o soluţie mai rapidă dar şi mai ieftină.
Preţul ziarelor a început să crească iar puterea de cumpărare a scăzut, astfel încât abonamentele la diverse ziare s-au transformat într-un abonament lunar la internet.
Spre deosebire de presa pe print, presa online postează mai repede informaţiile, astfel încât oamenii pot citi aceleaşi ştiri în ediţia online cu o seară înainte ca acestea să apară în ziarul de a doua zi.
În România câteva ziare renumite au renunţat la print pentru a se concentra doar pe ediţiile online.
Gândul a închis ediţia de print şi a rămas exclusiv pe online din aprilie 2011.
Ziarul fondat de Cristian Tudor Popescu a fost cel de-al doilea cotidian din zona quality care rămâne exclusiv pe online, după Cotidianul.
În perioada octombrie-decembrie 2010, Gândul a avut un tiraj mediu pe print de circa 20.000 de exemplare, din care a vândut circa 11.600.
Comparativ, în decembrie 2011, site-ul gandul.info a avut 2.082.459 clienţi unici, 6.973.226 vizite şi 16.974.090 afişări, potrivit SATI.
Editorialistul Cristian Tudor Popescu declara la închiderea ediţiei de print că decizia luată de conducerea ziarului reprezintă pentru sine un eveniment trist, "o îngropăciune", dar că nu este surprins de această măsură, având în vedere erodarea constantă a presei scrise din ultimii ani.
Online pe bani
Cotidianul New York Times a introdus plata pentru conţinutul online al publicaţiei.
Abonamentele sunt diferite pentru vizualizarea pe telefonul mobil, tablet PC sau computer.
Cotidianul New York Times a introdus plata pentru conţinutul online pentru cititorii din întreaga lume, şi plănuieşte să atragă cititorii cu o ofertă foarte bună, informează AFP.
În primele patru săptămâni de la introducerea sistemului cu plată, abonamentul pentru una dintre cele trei formule online a costat 99 de cenţi/ lună.
După această perioadă, clienţii care depăşesc o limită de 20 de articole online plătesc un abonament 15 dolari pe lună pentru acces pe site-ul New York Times de pe computer sau telefonul mobil, 20 de dolari pentru acces pe site de pe computer şi tablete sau 35 de dolari pentru acces de pe orice tip de dispozitiv.
Alte publicaţii americane care au site-uri accesibile doar cu plată mai sunt şi Wall Street Journal şi Newsday.